Lexus GS F laat V8-spierballen rollen
De hamvraag is: wat ligt er onder de kap? Lexus houdt het opvallend genoeg bij een atmosferisch blok. Opvallend, omdat alle concurrenten turbo's (E 63 AMG, M5, RS6) of een Supercharger (XFR-S, CTS-V) gebruiken.
De 5,0-liter V8 kennen we al uit de RC F. Het blok is ook hier goed voor 477 pk en 527 Nm. De concurrentie mobiliseert 550 (XFR-S) tot 640 pk (CTS-V). Schakelen gaat met een achttrapsautomaat.
De GS F heeft achterwielaandrijving. Een 'afgetraind onderstel', een extra stijve carrosserie en het Torque Vectoring Differential moeten ervoor zorgen dat de auto uitblinkt bij het betere bochtenwerk. Het differentieel kent drie modi: Standard, Slalom (zeer direct) en Track (voor op het circuit).
De auto weegt 1.830 kg en is 4,92 meter lang. De breedte is 1,85 meter en de GS F is 1,44 meter hoog.
Lexus geeft nog geen prestatiecijfers prijs, die hopen we je volgende week tijdens de NAIAS in Detroit te kunnen melden.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Lexus GS 300 President / AUTOMAAT / LEER / AIRCO / 217dkm! NAP!
- 2006
- 217.908 km

Lexus GS 450h F Sport Line / Leer / 19' LM / Schuif- kanteldak / NIEUWE MICHELINS op breedteset / dealer onderhouden / SUPER mooi!
- 2016
- 186.763 km

Lexus GS 450h President Line | Mark Levinson | Stoelgeheugen | Schuif- Kanteldak |
- 2014
- 160.441 km