Lexus GS F laat V8-spierballen rollen
De hamvraag is: wat ligt er onder de kap? Lexus houdt het opvallend genoeg bij een atmosferisch blok. Opvallend, omdat alle concurrenten turbo's (E 63 AMG, M5, RS6) of een Supercharger (XFR-S, CTS-V) gebruiken.
De 5,0-liter V8 kennen we al uit de RC F. Het blok is ook hier goed voor 477 pk en 527 Nm. De concurrentie mobiliseert 550 (XFR-S) tot 640 pk (CTS-V). Schakelen gaat met een achttrapsautomaat.
De GS F heeft achterwielaandrijving. Een 'afgetraind onderstel', een extra stijve carrosserie en het Torque Vectoring Differential moeten ervoor zorgen dat de auto uitblinkt bij het betere bochtenwerk. Het differentieel kent drie modi: Standard, Slalom (zeer direct) en Track (voor op het circuit).
De auto weegt 1.830 kg en is 4,92 meter lang. De breedte is 1,85 meter en de GS F is 1,44 meter hoog.
Lexus geeft nog geen prestatiecijfers prijs, die hopen we je volgende week tijdens de NAIAS in Detroit te kunnen melden.