Lexus GS F laat V8-spierballen rollen

Lexus GS F
Lexus GS FLexus GS FLexus GS FLexus GS FLexus GS FLexus GS FLexus GS FLexus GS FLexus GS FLexus GS F
Lexus gebruikt de NAIAS in Detroit voor de onthulling van een heus nieuw F-model: de GS F. Wij hebben de eerste foto's en informatie voor je.

De hamvraag is: wat ligt er onder de kap? Lexus houdt het opvallend genoeg bij een atmosferisch blok. Opvallend, omdat alle concurrenten turbo's (E 63 AMG, M5, RS6) of een Supercharger (XFR-S, CTS-V) gebruiken.

De 5,0-liter V8 kennen we al uit de RC F. Het blok is ook hier goed voor 477 pk en 527 Nm. De concurrentie mobiliseert 550 (XFR-S) tot 640 pk (CTS-V). Schakelen gaat met een achttrapsautomaat.

De GS F heeft achterwielaandrijving. Een 'afgetraind onderstel', een extra stijve carrosserie en het Torque Vectoring Differential moeten ervoor zorgen dat de auto uitblinkt bij het betere bochtenwerk. Het differentieel kent drie modi: Standard, Slalom (zeer direct) en Track (voor op het circuit).

De auto weegt 1.830 kg en is 4,92 meter lang. De breedte is 1,85 meter en de GS F is 1,44 meter hoog.

Lexus geeft nog geen prestatiecijfers prijs, die hopen we je volgende week tijdens de NAIAS in Detroit te kunnen melden.

Lezersreacties (54)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.