Blijvend bijtellingsfeestje Peugeot 508

Peugeot 508 koopwijzer
Peugeot flikt het geintje van vorig jaar gewoon weer: de uitstoot van de 508 Hybrid4 is met een paar gram verlaagd, zodat de auto ook volgend jaar aan de eisen voor 14 procent bijtelling voldoet. Ook zijn er twee nieuwe 20-procentsdiesels.

Vorig jaar ging de uitstoot van de diesel-hybride van 91 naar 88 gram per kilometer, na de laatste update is het niet meer dan 85 gram. Dat betekent dat de 508 nog net in aanmerking komt voor 14 procent bijtelling. Hetzelfde voordeel geldt ook voor de gefacelifte versie van de 3008 Hybrid4, die net als vorig jaar mag meedelen in de feestvreugde.

De fijnslijperij heeft geen gevolgen voor de overige specificaties van Peugeots hybride middenklasser. Dat betekent dat de aandrijflijn gecombineerd nog steeds 200 pk levert en dat dat vermogen nog steeds via een ETG6-bak bij de wielen belandt. De vanafprijs stijgt wel enigszins, en gaat van 37.990 naar 38.290 euro.

Meer nieuws is er in de vorm van de 508 BlueHDi met 150 pk. Deze nieuwe uitvoering schopt het tot 20 procent bijtelling, en verschilt naast meer vermogen ook in het ontbreken van de halfautomaat van bekende 1.6 e-Hdi. Potentiële kopers van deze uitvoering hebben weinig te kiezen: de auto is er in deze versie alleen als SW in combinatie met de handgeschakelde zesbak en kost minimaal 33.890 euro.

Wie toch een sedan wil, moet een stapje hogerop: in de 180 pk-versie is de BlueHDi er ook als '20-procenter'. In het geval van de SW dient er in dit geval gewoon 25 procent te worden bijgeteld, maar als vierdeurs zit hij nog net aan de goede kans van de grens. Een zestrapsautomaat is standaard voor een vanafprijs van 41.690.

PRIVATE LEASE Peugeot 508

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (40)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.