Picasso gladgestreken + nieuwe HDI

Citroen Xsara Picasso
Citroën grijpt de komst van de 1.6 HDi 16V aan voor een aantal lichte wijzigingen van de midi-MPV.
Citroën grijpt de komst van de 1.6 HDi 16V aan voor een aantal lichte wijzigingen van de midi-MPV.

Begin volgende week presenteren we u de rij-impressie van de vernieuwde Citroën Xsara Picasso met de nieuwe zestienkleps 1.6 HDi-motor. Het is de door PSA (Peugeot en Citroën) en Ford ontwikkelde krachtbron, die zeer binnenkort in veel modellen van beide concerns te vinden is. Vorige week reden we hem bijvoorbeeld in de Mazda3. Met 110 pk en 240 Nm bezorgt hij de Picasso vlotte prestaties, de sprint van 0-100 km/h duurt bijvoorbeeld maar 10,8 seconden. De topsnelheid bedraagt 183 km/h, het gemiddelde brandstofverbruik zou op 4,9 l/100km liggen.
Je moet trouwens wel een Citroën-kenner zijn om in een keer de wijzigingen aan het koetswerk te kunnen ontdekken. Het front oogt een stuk gladder dankzij de nieuwe bumpers en licht gewijzigde koplampen met helder glas. De brede stootstrips zijn verdwenen, de Exclusive krijgt bescheiden chroomstrips op de voorbumper. Aan de achterzijde zien we iets andere achterlichten. Volgende week leest u meer over de vernieuwde Xsara Picasso.

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.