AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Picasso gladgestreken + nieuwe HDI
Citroën grijpt de komst van de 1.6 HDi 16V aan voor een aantal lichte wijzigingen van de midi-MPV.
Citroën grijpt de komst van de 1.6 HDi 16V aan voor een aantal lichte wijzigingen van de midi-MPV.
Begin volgende week presenteren we u de rij-impressie van de vernieuwde Citroën Xsara Picasso met de nieuwe zestienkleps 1.6 HDi-motor. Het is de door PSA (Peugeot en Citroën) en Ford ontwikkelde krachtbron, die zeer binnenkort in veel modellen van beide concerns te vinden is. Vorige week reden we hem bijvoorbeeld in de Mazda3. Met 110 pk en 240 Nm bezorgt hij de Picasso vlotte prestaties, de sprint van 0-100 km/h duurt bijvoorbeeld maar 10,8 seconden. De topsnelheid bedraagt 183 km/h, het gemiddelde brandstofverbruik zou op 4,9 l/100km liggen.
Je moet trouwens wel een Citroën-kenner zijn om in een keer de wijzigingen aan het koetswerk te kunnen ontdekken. Het front oogt een stuk gladder dankzij de nieuwe bumpers en licht gewijzigde koplampen met helder glas. De brede stootstrips zijn verdwenen, de Exclusive krijgt bescheiden chroomstrips op de voorbumper. Aan de achterzijde zien we iets andere achterlichten. Volgende week leest u meer over de vernieuwde Xsara Picasso.
Plaats een reactie
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Achtergrond
De Citroën Xanae was 30 jaar geleden al meer dan een MPV en daarmee voorbode van een nieuw tijdperk
Klokje Rond: Citroën Xsara Picasso 1.6i 16V (2006) - 360.689 km
Vergelijkende test
Test: Citroën Xsara Picasso - Dacia Logan MCV - Renault Kangoo Family
Vergelijkende test