smarter: 2023 Mini Cooper cabrio en Audi A5 Sportback

Hoewel het hier hoofdzakelijk over onze eigen auto's gaat moet ik bekennen dat ik ook erg kan genieten als ik weer een nieuwe auto van de zaak heb. Na in 5 maanden ca. 11.000km met de nieuwe Audi A4 gereden te hebben, kreeg ik het aanbod om in een nieuwe Audi A5 te stappen om het komende jaar mee te rijden. Ik heb hem sinds gisteren en ik ben er erg blij mee.

ZYL6bYY.jpg

ejlhrn1.jpg

2XcTPoQ.jpg

j1EmgMU.jpg

YDf2W7P.jpg

Geen verkeerd apparaat!! Tja, wie appelen vaart, die appelen eet. Dit zijn de leuke dingen van jouw baan. Wat zijn de specs? Leuk motortje erin?

Je bent nog niet zo ver als bij Ford, waar je zelf kon zorgen voor wat kleur in 'jouw' demo's? (:P) Het model vind ik geslaagd, de glimrandjes na de facelift vind ik minder en de kleurloosheid stemt me treurig... Maar het is ongetwijfeld een donders fijne auto om te rijden, veel plezier!

Nette A5!
Hoe bevalt de nieuwe bediening zonder NMI? De laatste tijd heb je de verschillende systemen van Audi, BMW en Mercedes vast wel aardig kunnen vergelijken. Bij Audi maken nu touchscreens de dienst uit, waar de autopers zich nogal eens negatief over uitlaat en Audi het in vergelijkende testen qua bedieningsgemak vaak verliest van de concurrentie. Is dat terecht, of is het slechts een kwestie van gewenning?

Mooie auto, en de prijs valt me eigenlijk alleszins mee gezien de rijke uitrusting. Komt dat door de lage bpm op de MHEV versie? Mijn buurman heeft namelijk een pre-facelift A5 met 2.0tsi 150 pk, die heeft ook 52K gekost, maar die heeft geen enkele optie aangevinkt. Zonder ook maar 1 optie is een A5 best een treurig model.

Gullideckel zei:
Nette A5!
Hoe bevalt de nieuwe bediening zonder NMI? De laatste tijd heb je de verschillende systemen van Audi, BMW en Mercedes vast wel aardig kunnen vergelijken. Bij Audi maken nu touchscreens de dienst uit, waar de autopers zich nogal eens negatief over uitlaat en Audi het in vergelijkende testen qua bedieningsgemak vaak verliest van de concurrentie. Is dat terecht, of is het slechts een kwestie van gewenning?

Dank je. De touchscreen bediening werkt prima en de menu's zijn behoorlijk intuïtief. Veel bedien ik via het stuur i.c.m. de virtual cockpit. MyAudi connect en de app op je telefoon is wel heel instabiel en eigenlijk waardeloos, daar is echt verbetering nodig.

Damianw26 zei:
Mooie auto, en de prijs valt me eigenlijk alleszins mee gezien de rijke uitrusting. Komt dat door de lage bpm op de MHEV versie? Mijn buurman heeft namelijk een pre-facelift A5 met 2.0tsi 150 pk, die heeft ook 52K gekost, maar die heeft geen enkele optie aangevinkt. Zonder ook maar 1 optie is een A5 best een treurig model

De launch editions zijn inderdaad erg compleet en scherp geprijsd. Dit komt ook omdat de 150pk pas na de zomer komt en de 190pk nu de basis is die Audi wel competitief wil aanbieden. Dit wel ten koste van factuurmarge en er zijn ook geen inruilpremies of andere acties. Wel lekker duidelijk, maar even wennen voor de echte onderhandelaars...

Deze week na bijna 2 maanden eindelijk het dakje van de 500C voor de eerste keer open kunnen doen. Dat heugelijke moment staat nog niet op de foto, maar we hebben er wel van kunnen genieten bij gebrek aan andere uitjes momenteel...

Wel een plaatje van deze week in de uitgestorven parkeergarage in Nieuwegein:

A1kPChM.jpg

Vanmiddag de Copen eindelijk weer wat liefde en aandacht gegeven. De afgelopen maanden stond deze een beetje te verpieteren in een parkeervak: De raamrubbers wat groenig, beetje vocht in de kofferbak. Ik had deze te koop staan vanwege de Fiat 500C die we nu ook hebben. Weinig animo voor de Copen in deze bijzondere tijden, heel begrijpelijk.

Accu was leeg, dus eerst opgestart met een starthulpje, daarna lekker gewassen en alle rubbers schoongemaakt en gevoed. Bandjes weer mooi zwart en de stofzuiger erdoor. Kofferbak ook weer helemaal droog nu. Ondanks de winterse 'verwaarlozing' mijnerzijds staat er nu weer helemaal de Copen zoals ik deze in 2017 kocht. Het autootje gaat dus gelukkig niet achteruit qua conditie.

Leuke bijkomstigheid: Nu de kinderen wat ouder worden kunnen vrouwlief en ik er lekker een paar uurtjes samen op uit als we dat willen. Dus vanmiddag een mooie route gereden door het Groene Hart. Man, wat hebben we genoten! Daarna meteen de verkoopadvertenties offline gehaald. B). Gewoon lekker van blijven genieten de komende maanden, zoveel anders is er ook niet te doen momenteel...

Onderweg niet gestopt voor wat foto's maar net wel even snel een plaatje gemaakt:

JZzksqi.jpg

Barri zei:
Zeker met deze dagen is het een heerlijk autootje!
Hoe gaat 't met de Forfour? :)

Yup, dat is zeker genieten! De stalling waar de forfour eerst stond hield eind vorig jaar op met zijn activiteiten. Dus in de buurt andere stalling gezocht en gevonden. smartje hebben we toen naar de andere stalling verplaatst en reed nog steeds zoals we deze weggezet hadden. Blijft nu voorlopig staan tot onze oudste haar rijbewijs heeft, ze is nu 14.

Weer lekker genoten van de Copen de afgelopen dagen. Gisteren nieuwe accu erin gezet en vandaag op de zaak APK laten keuren. Uiteraard alles in orde. Laatste beurt was jaartje geleden, maar ook pas 2.000km geleden... Beurtje vond ik nu dus niet nodig. Gewoon lekker mee rijden nu. Als er een echte liefhebber komt, dan is deze nog wel te koop, maar geen haast en geen zin meer in bandentrappers en onderuitbieders.

Ik wilde nog even plaatjes kijken van je mooie E60 en zag dat ik je nog niet gefeliciteerd had met de A5, dus bij deze! Wat een heerlijk dik apparaat zeg, ik moet ook maar eens binnen de automotive gaan solliciteren denk ik ;)

Zadelsnuiver zei:
Ik wilde nog even plaatjes kijken van je mooie E60 en zag dat ik je nog niet gefeliciteerd had met de A5, dus bij deze! Wat een heerlijk dik apparaat zeg, ik moet ook maar eens binnen de automotive gaan solliciteren denk ik ;)

Thanks! (tu) De A5 bevalt nog steeds top, ondertussen ca. 7.000km op de teller. Ik heb voor de showroom een districtgroene A5 Sportback met optiek pakket zwart besteld. Ik hoop dat ie er nog is als ik deze grijze verkoop.... B)

Vriend van mij heeft ook zo'n Copen, maar dan wel een RHD, hij gebruikt hem als daily en volgens hem is het echt veel fun voor "weinig". Ben wel benieuwd naar die groene A5! :O

Na lang twijfelen toch besloten om de Copen te verkopen. Hoeveel plezier de Copen ook gaf, ik had er gewoonweg te weinig tijd voor en met het hele gezin konden we er niet van genieten. Afgelopen week is hij naar een echte liefhebber gegaan die eerst mijn topic van 65 pagina's moest doorlezen voordat hij hem mocht overnemen. B)

Nu dus een heel overzichtelijk wagenpark: De A5 Sportback van de zaak en vrouwlief haar Fiat 500C. De smart forfour blijft lekker in de stalling.

Wel zijn we de afgelopen tijd behoorlijk druk geweest om in de hectische huizenmarkt rond Utrecht een huis te bemachtigen. We vreesden even dat het niet ging lukken om in ons geliefde IJsselstein te kunnen blijven. Dit is gelukkig toch gelukt!

R2pZF8h.jpg

2006 , Dat is mijn Mercedes A ook !!
Maar zonder dollen, wat een gaaf huis.
Omgekeerde trap effect, houten pannelen gaaf dak.

Gefeliciteerd !

De Daytonagrijze A5 Sportback is verkocht. De Districtgroene die ik als opvolger besteld had inmiddels ook... Vandaag heb ik de mooie groene afgeleverd aan de gelukkige eigenaar:

dFiRj2i.jpg

rTJYZZY.jpg

LekTXAM.jpg

V78Zivm.jpg

De volgende is besteld in dezelfde combinatie, maar komt pas over een week of 6 binnen. Mooi vooruitzicht B) (tenzij een andere groenliefhebber mij wederom voor is...)

Waarom o waarom toch zie ik op de weg enkel zwarte, anthractietgrijze en zilvergrijze Audi's in het algemeen en A5 in het bijzonder.
Bovenstaande bewijst m.i. dat een leuk kleurtje echt wel kan en niet noodzakelijk nefast hoeft te zijn voor de herverkoopwaarde.
Hulde voor wie zo'n kleurtje durft aanvinken op de bestelbon!!!

Mooi huis, gefeliciteerd! Ook fijn dat de Copen naar een liefhebber is gegaan, geeft toch een beter gevoel! (tu)

smarter zei:
De Daytonagrijze A5 Sportback is verkocht. De Districtgroene die ik als opvolger besteld had inmiddels ook... Vandaag heb ik de mooie groene afgeleverd aan de gelukkige eigenaar:

De volgende is besteld in dezelfde combinatie, maar komt pas over een week of 6 binnen. Mooi vooruitzicht B) (tenzij een andere groenliefhebber mij wederom voor is...)

Ik zie zojuist op LinkedIn dat hij inmiddels opgehaald is.
Mooie exterieurkleur maar dat donkere interieur vind ik dan weer minder. Okapibruin of misschien atlasbeige zou mijn keuze zijn.

Skeep zei:
Mooie exterieurkleur maar dat donkere interieur vind ik dan weer minder. Okapibruin of misschien atlasbeige zou mijn keuze zijn.

Ik ben het helemaal met je eens. Helaas zijn zwart en grijs de enig leverbare interieurtinten af fabriek bij een Audi met S line pakket. Je kunt wel alles personaliseren via Audi Exclusive, dan heb je keuze uit 18 kleuren leder, stiksels enz en kan je alles laten bekleden zoals dashboard, middentunnel enz. Nadeel: Kost zomaar 5-10k extra t.o.v. een normaal lederen interieur en 2 maanden langere levertijd.

Alternatief is de auto in NL opnieuw te laten bekleden. Dat laten we vaak doen voor klanten. Ik verkocht onlangs een A7 uit voorraad met zwart lederen S line interieur. Deze klant wilde graag zo licht mogelijk leder en diamond stitching op zowel stoelen als portierpanelen. Deze is ook erg goed gelukt vind ik:

Audi-A7-S-line-met-wit-leder.-Order-78052-3.jpg

Audi-A7-S-line-met-wit-leder.-Order-78052-10.jpg

Audi-A7-S-line-met-wit-leder.-Order-78052-2.jpg

Audi-A7-S-line-met-wit-leder.-Order-78052-6.jpg

Gisteren is de nieuwe demo A5 bij ons op de zaak gelost:

sOxeMmi.jpg

Ziet er nu nogal knullig uit met de transportblokken tussen de veren en met de standaardwielen. Volgende week lekker op pad met mijn nieuwe company car. B)

Leuk! Jullie wagenpark zal in elk geval opvallen in de straat. :D

Er rijst wel een vraag: Waarom dan met de standaard wielen besteld, als je er blijkbaar andere op zet? Is dat als dealer gunstiger om los te bestellen op de één of andere manier?

MWH zei:
Leuk! Jullie wagenpark zal in elk geval opvallen in de straat. :D

Er rijst wel een vraag: Waarom dan met de standaard wielen besteld, als je er blijkbaar andere op zet? Is dat als dealer gunstiger om los te bestellen op de één of andere manier?

Thanks! Grotere wielen af fabriek geven meer CO2 uitstoot en dus meer BPM, een inch groter kost dan al snel € 2.500,- meer. Ook wordt de catalogusprijs en dus mijn bijtelling dan hoger. Daarnaast kregen we nu als aktie van de importeur een 20 inch set voor zeer weinig aangeleverd bij bestelling van een nieuwe demo A5.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf niet zit te wachten op 20 inch. 19 inch vind ik zelf een soort optimum op een A5 qua looks, rijcomfort en kwetsbaarheid.

Ah zo, dan snap ik het helemaal. Mooie samenloop, op verschillende manieren gunstiger. Deze weg zal dus wel vaker bewandeld worden, hebben jullie als dealer dan niet een 'hele lading' standaardvelgen 'over'?

Af fabriek velgenset met banden gaat retour importeur voor vaste prijs per inchmaat. Dus we houden zelf als dealer geen eigen voorraad. Velgen worden bijvoorbeeld gebruikt om wintersets van te maken.

Heerlijke kleur zeg, veel beter dan dat standaard zwart/grijs of wat dan ook. Dat interieur van die A7 is trouwens ook briljant!

Terug
Bovenaan