smarter: 2023 Mini Cooper cabrio en Audi A5 Sportback

Joe met trema l D met punt zei:
De enige die dat volgens mij doet is Ferrari. Zelfs Porsche doet het niet.
En Ferrari ook niet op alle modellen, niet op de Portofino M als ik 360graden in configurator mag geloven: https://carconfigurator.ferrari.com/en_EN/ferrari_car_configurator/portofinom/step/CLR?configuration=c6be9530b0ff1305eee35862cfb93fe0fc1d122e402263eb8eb614eb447a5c04

Ik snap het wel, zeker als je achter bredere velgen hebt, zou je opeens vier verschillende velgen moeten produceren. En hoewel mijn velgen ook geen symmetrische spaken hebben vind ik het niet heel storend.

Monsieur Le Loure zei:
Jammer dat de lichtmetalen wielen aan de linkerzijde hetzelfde zijn als de rechterzijde dus optisch contra.
Lijkt net of ze draairichting aan de linkerzijde niet klopt nu, verschrikkelijk

Zou het zo moeilijk zijn om twee verschillende velgen te produceren zodat het wel klopt?
Grappig dat jij vindt dat de linkerzijde niet klopt. Ik vind juist de rechterzijde niet kloppen. Ik vind het logischer dat de 'vlaggetjes' 'achter de spaken aan wapperen' dan dat er punten vooruit worden geworpen.

En zo zie je maar dat het geen donder uitmaakt omdat je altijd wel van iemand commentaar krijgt. :D

MWH zei:
Monsieur Le Loure zei:
Jammer dat de lichtmetalen wielen aan de linkerzijde hetzelfde zijn als de rechterzijde dus optisch contra.
Lijkt net of ze draairichting aan de linkerzijde niet klopt nu, verschrikkelijk

Zou het zo moeilijk zijn om twee verschillende velgen te produceren zodat het wel klopt?
Grappig dat jij vindt dat de linkerzijde niet klopt. Ik vind juist de rechterzijde niet kloppen. Ik vind het logischer dat de 'vlaggetjes' 'achter de spaken aan wapperen' dan dat er punten vooruit worden geworpen.

En zo zie je maar dat het geen donder uitmaakt omdat je altijd wel van iemand commentaar krijgt. :D

Haha, inderdaad grappig. Ik ben het met je eens, MWH. Vandaar dat ik onbewust de foto's van de linkerzijde mooier vind en deze dus gepost heb... Zoals aangegeven mag het voor mij persoonlijk best een maatje kleiner. Dit zijn mijn favoriete velgen voor de A5:

twffEUe.jpg

LekTXAM.jpg

Hoogste tijd om dit topic weer even af te stoffen... We wonen alweer ruim een jaar in ons nieuwe huis en we hebben heerlijk alle ruimte die we graag wilden. Zoveel ruimte dat ik zelden meer achter de iMac zit op de tweede verdieping, maar bijna altijd beneden met het iPadje op de bank. Meelezen hier op de iPad werkt prima, maar posten en foto's plaatsen is er dan niet bij. Gewoon een ander ritme gekregen het afgelopen jaar.

Nog steeds erg naar mijn zin bij Audi, ik rij nu een zilveren A5. Sommigen zeggen saai na die groene maar ik blijf de lijnen erg mooi vinden in het Floretzilver:

Pc17vtP.jpg

De Fiat 500C bevalt nog steeds prima, we worden nog steeds erg vrolijk van dit blauwe blije ei. Wel missen we het echte cabrio gevoel zoals bij de Copen. Gezien de lange levertijden momenteel hebben we de opvolger alvast besteld....

... Het wordt een Mini cabrio. Een One, 1.5 102pk handgeschakeld in de kleur Enigmatic Black (heel donkerblauw) met Malt brown lederen bekleding. Geschatte levering ergens tussen september en januari. Zin in!

nrBu03m.jpg

kOXEtus.png

bVi8jmZ.jpg

aYFDzgI.jpg

Leuk dat je weer een update plaatst! Mooie opvolger! 500 is PL toch? Is het zo'n korte looptijd dan?
En staat de Smart nog steeds lekker op stal?

500C is idd PL, looptijd 36 maanden tot januari ‘23. Mini is ook erg goede PL deal, overbuurman werkt bij BMW. Levering januari kan, maar als deze eerder binnen is dan kan ik huidig contract van Fiat eerder afkopen als ik dat zou willen.

Smart staat inderdaad nog lekker op stal, onze oudste dochter wordt volgende maand 16, dus we komen in de buurt…

Mooie combinatie zo, de grijze A5 met de toekomstige donkerblauwe Mini! Uitstekende keuze voor de interieurbekleding ook, dat ruitpatroon en de witte striping (piping?) maken de stoelen wel heel fraai.

Leuk en aardig die Forfour, maar als er zo'n Mini voor de deur staat zou ik het als jongedame wel weten hoor! Dat wordt een reserveringssysteem opzetten tegen die tijd. ;)

Grappig om van het ene retro-icoon naar de andere te gaan. Qua rijbeleving wel totaal verschillend geloof ik, ben benieuwd hoe de dames dat bevalt.

Lange tijd niets gepost hier. Inmiddels heb ik weer een mooie groene Audi A5 kunnen bemachtigen als opvolger van de zilveren A5 van de zaak. District groen blijft toch mijn favoriete kleur voor dit model.

2yzS6gb.jpg

G12TEAp.jpg

De bestelling van de Mini loopt nog steeds. 2 maanden geleden kwam er ineens een behoorlijke kink in de kabel vanuit de fabrikant: De Mini One uitvoering wordt per direct niet meer gemaakt en ook de handgeschakelde versnellingsbak is uit het assortiment gehaald. Vanaf nu begint het dus met een Cooper Automaat. Ook reeds lopende bestellingen van handgechakelde One uitvoeringen worden niet meer uitgeleverd.

Gelukkig is dit door de dealer en importeur/ fabrikant uiteindelijk keurig opgelost en wachten we nu op een nieuwe Cooper automaat., geschatte levering januari 2023. Ook de optie mogelijkheden zijn ondertussen veranderd: Geen losse opties meer, alleen keuze uit pakketten. De Mini krijgt nu ook stoelverwarming, sleutelloze toegang en climate control. De achteruitrijcamera kan alleen helaas niet meer nu, deze zit in een pakket van € 4..000,- meer en dat werd even te gek.

Qf5FYoy.jpg

smarter zei:
Inmiddels heb ik weer een mooie groene Audi A5 kunnen bemachtigen als opvolger van de zilveren A5 van de zaak. District groen blijft toch mijn favoriete kleur voor dit model.
Stond exact zo'n A5 op een camping in Italië waar ik afgelopen zomer was, wat een prachtige kleur.

406c zei:
Korting? In deze tijden van tekorten en inflatie?
Als de auto die je besteld hebt, niet meer geleverd kan worden, dan moet er toch wat opgelost worden. Beetje water bij de wijn van de partij die in gebreke blijft is dan wel te verwachten toch?

W212 zei:
406c zei:
Korting? In deze tijden van tekorten en inflatie?
Als de auto die je besteld hebt, niet meer geleverd kan worden, dan moet er toch wat opgelost worden. Beetje water bij de wijn van de partij die in gebreke blijft is dan wel te verwachten toch?

Dat dus. Bovendien is het een private lease auto, dus ook weer een hogere restwaarde over 4 jaar voor de lease maatschappij. Nu zonder meerprijs een completere, snellere Mini met automaat. Prima deal, al had ik mezelf toch wel verheugd op een handbak.

Vandaag in mijn nieuwe Audi van de zaak gestapt. Zelf samengesteld en weer eens iets anders:

-Ascari blauw is nieuw beschikbaar voor de A5 per modeljaar 2023
-Geen privacy glass, vind ik zelf niet zo mooi op dit model met het slanke silhouet i.c.m de aluminium raamlijsten
-Ik wilde deze keer geen zwart optiek pakket, maar weer lekker veel chroom, zelfs chroom accenten op deurgrepen bijbesteld.
-Van binnen alcantara bekleding en extra leerpakket met afgestikte deurpanelen en middenconsole.
-Grijs naturel Eiken (echt hout, splintergevaar...) in plaats van alu/ pianolak.

Blij met de combi al is ie best wel heel blauw in bepaalde belichting. en Audi levert helaas alleen zwarte bekleding af fabriek in deze uitvoering. Nu alleen mee gereden in de avond, morgen paar plaatjes maken bij daglicht.

QPyV6jr.jpg

sy8yHP8.jpg

6otg1F5.jpg

53O2CGp.jpg

nPgTmA0.jpg

(tu)
Dat is een heel mooie combi! En een verademing weer eens een Audi te zien welke gewoon chique en understated is samengesteld.

Inderdaad erg chique zo. Al vind ik deze kleur blauw ook wel weer geschikt om te combineren met zwarte accenten. Een tintje donkerder blauw zou hem ook goed gestaan hebben.
In tijden waar ‘Chrome delete’ de klok slaat, kan ik deze configuratie wel erg waarderen.
Hout ook prachtig alleen mis ik nog wat contrast in het interieur.

Het is weer een goed ding geworden. Persoonlijk vind ik deze blauwe kleur smaakvoller dan het influencer-groen en 't interieur ziet er ook erg goed uit met het hout. De strakke, moderne vormgeving laat zich verrassend goed combineren met dit klassieke materiaal.

Prachtig (tu) Lekkere kleur en dat grijze hout is supermooi. Met zo'n demo ga je vast meer van zulke configuraties verkopen, want zonder het te zien durven gemiddelde Nederlandse klanten niet zoveel. TOP (tu)

Vast al eens eerder gevraagd... maar is dat bij Audi De Waal in Geldermalsen?

Gebrek aan zwartoptiek en de wat meer tijdloze velgen doen de auto, zeker icm blauw, erg goed! Idem voor houtinleg en andere bekleding dan zwart leer.

Ascariblauw, mijn favoriete kleur op een A4/A5. Vooral met dat chrome erg mooi. Ook tof dat je geen donker glas achter hebt besteld, dat zou hier inderdaad de lijn eruit halen.

Heel fraai dat echte hout. Ben niet zo van het hout maar in mijn C-klasse uit 2015 zat ook al echt opensporig essenhout. Prachtig! Dit lijkt er wel een beetje op.

En als blauw fan ziet het totaalplaatje er ook heel mooi uit, ik zou hem zo kunnen bestellen zoals hij hier staat, ware het niet dat het budget het niet toe laat :T veel plezier er mee

Hoe zit het met de levertijden met de A5, zo snel kunnen bemachtigen? Of had je deze al een geruime tijd geleden samengesteld >

Dank voor de complimenten! De meningen bij mij op de zaak zijn een stuk verdeelder dan hier... Ik ben er zelf in ieder geval erg blij mee en heb er weer een mooi stuk verkoop gereedschap bij om de dingen op mijn eigen wijze te kunnen blijven doen.

ketelapper zei:
Vast al eens eerder gevraagd... maar is dat bij Audi De Waal in Geldermalsen?

Yep! We hebben elkaar al eens ontmoet op een zaterdagmiddag toen je aan het oriënteren was voor een Audi voor jouw wederhelft.

Ook nog een paar plaatjes bij daglicht gemaakt:

Ogp3T6y.jpg

kDbYo8F.jpg

Nq0ncyi.jpg

Kleur varieert enorm afhankelijk van lichtval, bij zonlicht heeft deze een hele dikke metallic flake, die bij somber weer echt helemaal weg valt.

uOsZzre.jpg

AsconaGT zei:
Hoe zit het met de levertijden met de A5, zo snel kunnen bemachtigen? Of had je deze al een geruime tijd geleden samengesteld >

De levertijd op een A5 is momenteel ca. 5-6 maanden. Dat komt aardig overeen met de periode die ik in een auto rijd. Ik bestel dus weer een volgende zodra ik in een nieuwe auto stap. Vervolgens kan ik nog tot ca. 6 weken voor productie nog alles wijzigen qua kleur en opties.

smarter zei:
Yep! We hebben elkaar al eens ontmoet op een zaterdagmiddag toen je aan het oriënteren was voor een Audi voor jouw wederhelft.

Check (:B Dan klopte mijn vage herinnering en associatie dus inderdaad. Morgen (vrijdag) aan het werk?

Yes! Hij leeft!

Onze nieuwe mini is afgelopen maand geproduceerd bij VDL Nedcar in Born. Vanmiddag VIN nummer doorgekregen van de dealer zodat ik meteen even alles kon checken op bimmer.work:

cIcZnZw.png

Besproken met dealer om dit jaar kenteken aan te vragen voor BPM en prijs 2022. Levering en registratie eind januari 2023 als de Fiat ingeleverd wordt. Loopt dus erg mooi in elkaar over. Zin in!

Gave info om dat al zo te kunnen vinden! En lekkere geruststelling dat Mini echt al op zijn wielen staat. Aftellen!

Vandaag de Fiat 500C uitgezwaaid en de nieuwe Mini opgehaald.

gO7u1QE.jpg

Echt superblij met de combinatie van kleur, bekleding en velgen.

OVq0mjb.jpg

22LFZxG.jpg

RbR3GT0.jpg

9KqeJc8.jpg

ILPdnDv.jpg

IRQGZ2B.jpg

HNnTaAA.jpg

Schitterende cabrio (tu), lijk alsof het zwart ene donderblauwe tint heeft.
Bijpassend interieur en de juiste achterlichten ;)

Al vind ik het dashboard met die grote cirkel met navigatie in en eronder een hele hoop toetsen - zelfs al verwijst het naar nostalgie - echt niet meer kunnen.

Terug
Bovenaan