smarter
Gebruiker
Het cabriovirus is iets dat nooit meer over gaat. Van 2004 tot 2006 hebben we erg veel plezier beleefd aan een 92'er VW Golf 1 cabriolet. Dat was deze:
We hebben deze toen weggedaan voor de komst van onze eerste dochter. 2 deuren was niet erg praktisch en een Maxicosi vastzetten met een heupgordel is ook geen optie. Ondertussen hebben we thuis 2 kleine meiden, die zelfstandig genoeg zijn om zelf in het stoeltje te klimmen. Naast mijn auto van de zaak en de Ford Fiesta van mijn vrouw als dagelijkse gezinsbakken werd het tijd voor een cabrio als hobbyauto voor erbij. Mijn mooie Audi 100 zal nu wel het veld moeten ruimen, 4 auto's is helaas teveel.
Bij onze zoektocht naar een leuke cabrio hebben we gekeken naar o.a. de Peugeot 306, de Rover 200 en de VW Golf 1. Ik was ca. 2 maanden geleden al tegen een leuke, maar best dure Golf 1 aangelopen. Ik heb toen al wel een telefoongesprek met de (1e!) eigenaar van de auto gehad. Groot was mijn blijdschap toen ik per toeval afgelopen week de Golf weer tegenkwam op Autoscout, maar dan wel € 800,- afgeprijsd. Afgelopen zaterdag gebeld om op zondag (bij -4 graden in de sneeuw) de Golf te bekijken.
Aan de gemoedelijke Brabantse keukentafel heb ik kennisgemaakt met de eerste eigenaar en eigenaresse van de Golf. Een dikke ordner met alle facturen, brochures enz. vanaf nieuw doet het altijd erg goed bij mij. Ze hadden deze Golf in 1991 nieuw gekocht als 2e auto. Ondertussen was het de 5e auto, maar ze hadden nooit afscheid kunnen nemen ondanks dat de Golf nauwelijks meer gereden werd. Wegens plaatsgebrek en andere wensen hadden ze nu toch maar besloten dat de Golf weg mocht.
De auto:
Golf Cabriolet 1.8 Quartett
Bouwjaar: 8-4-1991
KM. stand: 126.500
Kleur: Grijs metallic met zwart stoffen Sonnenland kap
Recent vervangen:
-Cabrioletkap
-Koppeling
-Distributieriem
-Accu
Tegenvallers:
-Voor- en achterbumper hebben diverse lakbeschadigingen
-Diepe kras in kunststof spatbordverbreder rechts achter
-Vulling zijwang zitvlak bestuurdersstoel iets doorgezeten (bekleding wel heel)
Verder heb ik begrepen dat er gegarandeerd nog nooit 1 deel gespoten is aan de auto en deze zeker nooit enige schade gehad heeft behalve de nu zichtbare gebruikssporen. Bij aflevering nieuw hebben ze destijds bovendien nog een volledige Tectyl ML behandeling laten uitvoeren.
Ik kan de auto morgenavond op gaan halen als ik wil, maar in vind het misschien iets te spannend om met zo'n oude auto die ik nog niet ken ca. 80 km door de sneeuw te rijden. Wellicht nog een weekje uitstellen dus, maar ik kan eigenlijk niet wachten.
Alvast 2 plaatjes van gisteren:

We hebben deze toen weggedaan voor de komst van onze eerste dochter. 2 deuren was niet erg praktisch en een Maxicosi vastzetten met een heupgordel is ook geen optie. Ondertussen hebben we thuis 2 kleine meiden, die zelfstandig genoeg zijn om zelf in het stoeltje te klimmen. Naast mijn auto van de zaak en de Ford Fiesta van mijn vrouw als dagelijkse gezinsbakken werd het tijd voor een cabrio als hobbyauto voor erbij. Mijn mooie Audi 100 zal nu wel het veld moeten ruimen, 4 auto's is helaas teveel.
Bij onze zoektocht naar een leuke cabrio hebben we gekeken naar o.a. de Peugeot 306, de Rover 200 en de VW Golf 1. Ik was ca. 2 maanden geleden al tegen een leuke, maar best dure Golf 1 aangelopen. Ik heb toen al wel een telefoongesprek met de (1e!) eigenaar van de auto gehad. Groot was mijn blijdschap toen ik per toeval afgelopen week de Golf weer tegenkwam op Autoscout, maar dan wel € 800,- afgeprijsd. Afgelopen zaterdag gebeld om op zondag (bij -4 graden in de sneeuw) de Golf te bekijken.
Aan de gemoedelijke Brabantse keukentafel heb ik kennisgemaakt met de eerste eigenaar en eigenaresse van de Golf. Een dikke ordner met alle facturen, brochures enz. vanaf nieuw doet het altijd erg goed bij mij. Ze hadden deze Golf in 1991 nieuw gekocht als 2e auto. Ondertussen was het de 5e auto, maar ze hadden nooit afscheid kunnen nemen ondanks dat de Golf nauwelijks meer gereden werd. Wegens plaatsgebrek en andere wensen hadden ze nu toch maar besloten dat de Golf weg mocht.
De auto:
Golf Cabriolet 1.8 Quartett
Bouwjaar: 8-4-1991
KM. stand: 126.500
Kleur: Grijs metallic met zwart stoffen Sonnenland kap
Recent vervangen:
-Cabrioletkap
-Koppeling
-Distributieriem
-Accu
Tegenvallers:
-Voor- en achterbumper hebben diverse lakbeschadigingen
-Diepe kras in kunststof spatbordverbreder rechts achter
-Vulling zijwang zitvlak bestuurdersstoel iets doorgezeten (bekleding wel heel)
Verder heb ik begrepen dat er gegarandeerd nog nooit 1 deel gespoten is aan de auto en deze zeker nooit enige schade gehad heeft behalve de nu zichtbare gebruikssporen. Bij aflevering nieuw hebben ze destijds bovendien nog een volledige Tectyl ML behandeling laten uitvoeren.
Ik kan de auto morgenavond op gaan halen als ik wil, maar in vind het misschien iets te spannend om met zo'n oude auto die ik nog niet ken ca. 80 km door de sneeuw te rijden. Wellicht nog een weekje uitstellen dus, maar ik kan eigenlijk niet wachten.
Alvast 2 plaatjes van gisteren:

