Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Mazzeltsov zei:
Heel fraai inderdaad!
Mazzeltsov, dat is lang geleden! Hoe is het?

Edit: de EMW-ling
11i27h2.jpg

Phoenixrood74 zei:
Nog meer geel: vandaag veel Wankelrotatiemotoren gezien op Dutch Rotary Stock in Lelystad, waar ik ook weer de wekelijkse zondagontmoeting had met Stoterstangen. Volgende week Eemnes, Golf 2-meeting? Deze Mazda takelwagen vond ik wel een van de hoogtepunten:
m7e5vl.jpg

2qc2niv.jpg

Geen wankelmotor, geen rotatiemotor, maar wel geel: prachtige Mazda 818 coupé
kevn79.jpg

2yobiat.jpg

Hé, wat zit daar nu gemonteerd?
33vf615.jpg

Geweldig!:D
2mmwlti.jpg

Jammer dat ik je gemist heb, de 818 is de mijne.
Die pickup is zeker een bijzonder mooie wagen, 1 van de zeeeer weinige originele REPU's op het europese vaste land.
Zoals eerder al gemeld is die van walter frey, dealer en verzamelaar van mazda rotatie modellen, heeft een aantal heel bijzondere auto's...
Oa. Een mazda pathfinder.
4427380493_e2182e8eb7.jpg

Als een autobedrijf hem met een verlopen APK aanbiedt, dan vrees ik dat er werk zit aan te komen. Een auto voor 980 euro met APK verkoopt namelijk veel beter dan een voor 950 euro zonder APK.

marcel21674 zei:
Nee, we hebben elkaar niet gemist, al wist ik niet dat je een forummer was. Toen ik je auto aan het fotograferen was riep je vanuit de tribune dat hij open was, waarna ik het interieur nog heb gefotografeerd. Daarna hebben we het op de tribune nog even gehad over de bijzondere interieurs van de Japanners uit de jaren '70, terwijl er in de autopers vaak werd geschreven dat de Japanse auto's vaak kopieën waren van de Europese auto's. Prachtige auto!

grensrijder zei:
Als een autobedrijf hem met een verlopen APK aanbiedt, dan vrees ik dat er werk zit aan te komen. Een auto voor 980 euro met APK verkoopt namelijk veel beter dan een voor 950 euro zonder APK.

Dat is wel zo ja. Hoef ik alweer minder te twijfelen.

Phoenixrood74 zei:
marcel21674 zei:
Nee, we hebben elkaar niet gemist, al wist ik niet dat je een forummer was. Toen ik je auto aan het fotograferen was riep je vanuit de tribune dat hij open was, waarna ik het interieur nog heb gefotografeerd. Daarna hebben we het op de tribune nog even gehad over de bijzondere interieurs van de Japanners uit de jaren '70, terwijl er in de autopers vaak werd geschreven dat de Japanse auto's vaak kopieën waren van de Europese auto's. Prachtige auto!

Ahh toch..:)
Altijd leuk om het gezicht achter de foto te weten. Was zeker even leuk.(y)

Ik had deze al elders gepost maar hier is een oude Sepia wel op z'n plaats denk ik.

kiav_zps389bd814.jpg

kiaa_zpsb1090136.jpg

De hatchback, pas leverbaar vanaf de facelift. Heeft altijd stoelen met vaste hoofdsteun en blauwe tellerplaten, i.t.t. de sedan.

Phoenixrood74 zei:
marcel21674 zei:

Zo waren er nog meer forummers aanwezig. ;-) Al was ik vaker OP de baan te vinden dan op de tribune of paddock. :) Heerlijk dagje gehad.

9232809812_18fea74cf7.jpg

Barri zei:
De hatchback, pas leverbaar vanaf de facelift. Heeft altijd stoelen met vaste hoofdsteun en blauwe tellerplaten, i.t.t. de sedan.

Zo zie je nooit een Sephia en zo zie je er twee vlak na elkaar, de sedan:

Sephiasedan_zps4d616249.jpg

Ook een facelift exemplaar, wel een vroege overigens.
Hier in het dorp reden er erg veel; er zat hier een KIA dealer. Al moet ik zeggen dat de vroegste exemplaren (1994) het meest populair waren.
De rijschool waar ik heb gelest had ook wel een Merk Waardige keuze: bovenstaande Sephia's in knalrood, toen grijze Kia's Mentor, vervolgens grijze Kia's Rio sedan, toen (iets normaler) rode Kia's Rio 2 hatchback en nu rode Corsa's.

Gisteren wat EMWerkzaamheden verricht. 's Morgens een reportage met de Tatra 613-4 van ons lid BellaMacchina gedaan, voor Youngtimer Magazine.

's Middags op pad geweest met de welbekende rode AMC Pacer, voor Het Automobiel Klassiekermagazine.

Ik heb me kostelijk vermaakt! Dank, heren!

Ik heb mij vandaag ook kostelijk vermaakt, en wel in Zuuk bij Epe waar het evenement Historie op de Veluwe als vanouds veel tractoren te zien gaf, maar ook een aantal fraaie automobielen.
En ik heb een originele folder van de Camry kunnen scoren (+ nog een gave Subaru brochure en een oude persmap van BL met de Princess en de Marina e.d.)

WP_002659.jpg

Nooit geweten dat de Brat gewoon in het nederlandse leveringsprogramma zat.

WP_002660.jpg

Er was een eerste type Fiat 127 origineel NL die wedijverde met deze Laurel om het fraaiste exemplaar van de dag.

WP_002630.jpg

Meer foto's op ZUUK 2013

Oei, wat een fraaie Laurel!(y):eek: Ik heb me vandaag van 10 tot 17.30 u kostelijk vermaakt met het poetsen van mijn nieuwe aanwinst. Mooier kan ik hem niet maken, leuker ook niet.

Phoenixrood74 zei:
Oei, wat een fraaie Laurel!(y):eek: Ik heb me vandaag van 10 tot 17.30 u kostelijk vermaakt met het poetsen van mijn nieuwe aanwinst. Mooier kan ik hem niet maken, leuker ook niet.

Fijn en dankbaar werk altijd! Ik heb inmiddels de eerste slag gemaakt met het reinigen van de Honda Integra, binnen- en buitenkant. Volgens mijn collega was hij sinds 2000 niet meer gewassen, maar dat leek wel langer :eek: Nu de lak eens cleanen en poetsen. Ben natuurlijk een poetsleek wat dat betreft, iemand tips om een vrij matte witte lak weer glanzend te krijgen?

@VW1200: kijk in Staalgevoel waarin het verslag van de eerste EMW-meeting staat, Bob heeft daarin aangegeven wat je doen moet:D.

Zo, ik heb er drie dagen Fame opzitten, een groots Corvette-evenement in het Limburgse Valkenburg. Een heel lang verhaal even heel kort: het was erg leuk tot de boel vrijdagavond oververhitte. De Corvette wordt morgen nagezonden....

da's balen Wouter.
Zeker als dit al aan het begin van 't weekend gebeurd.

Was er geen kennis/materiaal om het te repareren tijdens het weekend?

Zeker balen ja. De hele parade staat op Youtube-filmpje, en dus ook ik - nog niet echt dramatisch: https://youtu.be/cEhw8H478XU Op exact 1 minuut "die lekt een beetje" o_O

Weten ze al wat het probleem is?

Opmerkelijk dat er nu weer een Corvette-evenement georganiseerd werd. Het treffen in Arnhem ligt nog maar enkele weken achter ons.

Wat vervelend Wouter, is er al iets bekend over de oorzaak.
Ik hoop voor jou dat de financiële gevolgen beperkt zullen zijn en dat jij er niet op leegloopt, dat heeft de Vette al voor jou gedaan!

Het zal geen groot probleem zijn, maar er was al een aardig lijstje met dingen die gedaan moesten worden. Afijn, het hele verhaal staat hier ;)

Wat toepasselijker beeldmateriaal uit Valkenburg:

cgx2.jpg

kyqx.jpg

uzti.jpg

Dit had ik nou bepaald verwacht op een Corvette-evenement :D Het bleek de auto van een EHBO'er en ik heb nog even met de man gesproken en een kaartje gegeven. Hij heeft drie Solara's, alle drie origineel Nederlands. Ik heb een EMW-kaartje gegeven en hij zou nog van zich laten horen :)

isla zei:
Wat vervelend Wouter, is er al iets bekend over de oorzaak.
Ik hoop voor jou dat de financiële gevolgen beperkt zullen zijn en dat jij er niet op leegloopt, dat heeft de Vette al voor jou gedaan!

Meestal valt dat mee hoor, Jac. Het onderhoud aan een Corvette is voor een exclusieve sportwagen verrassend betaalbaar. Bij een Porsche of een Japanse exoot ben je vaak meer kwijt. De Corvette steekt vrij eenvoudig in elkaar en deelt behoorlijk wat componenten met andere GM-producten, vooral qua aandrijflijn.

Wolseley 18/85? (de naam was even zoeken, maar het ADO17-model is herkenbaar)

Vergeet ik helemaal te reageren op het nieuws... o_O Gave aankoop ss90!

Een 18/85 inderdaad. Staat sinds 1980 stil vanwege wat afstelwerk aan de motor........
Die motor zit inmiddels wel vast, maar daar vinden we wel wat op.

SST90, leuke aankoop! Profi!.

De aanmeldingen voor het EMWeekend komen inmiddels lekker binnen, leuk die positieve reacties. Er kunnen er nog meer bij!

Terug
Bovenaan