Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Niet zozeer miskend als wel behoorlijk onbekend: de Fiat Abarth Scorpione 1300 S. Nu EMW-ling, eind augustus onderwerp van een dubbeltest in Het Automobiel Klassiekermagazine.

De Marea EMWeekend heeft niet minder gekke achterlichten toch?

En toen stond er opeens een Renault Alliance Convertible in de garage :) Inmiddels voorzien van EMW-flyer en -kaartje.

l37g.jpg

7wyg.jpg

Leuke velgen ook (y)

Hier zijn we ingepakt voor een rondje UK.

Motormuseum in Gaydon en de BMC/BL Rally in Peterborough.
MaestroHLS stapt ook bij ons in de Montego.

Gaat gezellig worden.

Veel plezier, Stoterstangen & Maestro!(y)

Ik ben nu in het zuiden van het land en ga morgen de hele dag doorbrengen bij de Classic Days van Schloss Dyck.:D

simca1006 zei:
Nee ik kan me momenteel veel meer vervelende plekken bedenken.
Dat is naar.:( Sterkte!

@Grensrijder: Schloss Dyck was weer geweldig. Ongelooflijk wat ik vandaag allemaal weer gezien heb.:eek:

De y spreek je in het Duits toch uit als een u? M.a.w. stond er toevallig een geldpakhuis naast?

Grappig trouwens wat je anno 2013 soms nog op websites vindt:

image.php

Afgelopen vrijdag ben ik zoals al aangekondigd naar de Classic Days in Schloss Dyck (Jüchen, bij Düsseldorf) geweest. Ook na deze tweede keer vind ik het verreweg het mooiste evenement dat ik ken qua hoeveelheid auto's, variëteit en sfeer en setting. Er zijn niet alleen enorme hoeveelheden toppers (Mercedes 540K en SSK, Ferrari 275, Bugatti's, Talbot Lago enz.) te zien, maar ook meer normale modellen, veel raceauto's en de nodige bizarre creaties. Net als vorig jaar heb ik weer allerlei auto's gezien die ik alleen uit de boeken kende, plus een aantal merken waar ik nooit van had gehoord.

Voor de liefhebbers hierbij wat plaatjes uit de verschillende categorieën, hoewel ze lang niet allemaal in dit topic thuishoren. Ik hoop dat u het mij vergeeft.

Een paar toppers in de categorie onbetaalbaar/wonderschoon:

Osca 1600 GT (nooit eerder een Osca gezien)
15qw5r6.jpg

Auburn (type moet ik nog even uitzoeken)
1611gkl.jpg

Horch (idem)
2ai0uq0.jpg

Alfa Romeo (dito)
2j4ajqo.jpg

De wat normalere of EMWaardige auto's en wat meer bizarre creaturen:

Fiat 850. Een Special, dat dan weer wel
fanern.jpg

EMW-Mercedes
33m8m51.jpg

Briljant leer in deze Bugatti Type 38 Open Tourer. Daar kunnen de Engelsen nog wat van leren
10gb6kl.jpg

Amilcar CGS uit 1927 met geweldige combinatie van kubus en boat tail
20aqic6.jpg

Lloyd LT 500 (1953)
15o769c.jpg

Toyota had een hele leuke stand met alle generaties Corolla
2vcxmdc.jpg

1zx8xnk.jpg

30sgkrq.jpg

2lw4wep.jpg

Briljant apparaat: Tempo Hanseat
4re1a8.jpg

De catering was prima verzorgd
2v2d1yv.jpg

Tot slot nog een kwisje. Welke merken staan hieronder afgebeeld?
2ue1c0p.jpg

oky4w1.jpg

2cmst9i.jpg

29w5sgo.jpg

rw87jo.jpg

Mooie plaatjes, maarreh...
Phoenixrood74 zei:
Voor de liefhebbers hierbij wat plaatjes uit de verschillende categorieën, hoewel ze lang niet allemaal in dit topic thuishoren. Ik hoop dat u het mij vergeeft.
Waarom post je ze niet in het evenemententopic dat je nota bene zelf hebt gemaakt? En je helaas niet meer bijhoudt :(

Ik zou toch graag willen pleiten voor een eigen forum gekoppeld aan de website van EMW.
Vooral omdat alle foutmeldingen en het wachten op het forum hier me danig de keel uit begint te hangen.
Bovendien denk ik dat een eigen forum, waarbij dus de verschillende berichten over verschillende topics verdeeld kunnen worden het clubgevoel kan versterken.

Het propellergeval is een Leyat Hélica volgens mij, de rest kan ik niet thuisbrengen. Maar idd, de foto's zouden beter in het evenemententopic passen.

Wouter82 zei:
Mooie plaatjes, maarreh...
Phoenixrood74 zei:
Waarom post je ze niet in het evenemententopic dat je nota bene zelf hebt gemaakt? En je helaas niet meer bijhoudt :(

Omdat hij weet dat ik nooit in dat topic kijk. :T

Allemachtig, wat een fantastische klassiekers daar! Ik moet er volgend jaar echt heen.

@rsaza: je hebt zeker een punt; ook mij begint de instabiele server van AutoWeek danig te irriteren. Echter, we kiezen er bewust voor om het forum hier te laten, omdat het op deze drukbezochte website bij veel mensen onder de aandacht komt die onze vereniging nog niet kennen.

Zo, de spruitstukaansluiting van de 800 is ook weer lekvrij.
Nu de sproeiinstallatie weer monteren en de accu vastzetten, en het zou zo maar weer een goede auto kunnen zijn.

Gisteren terug gekomen uit de UK.

SPA59091_zpsa02956ea.jpg

SPA59079_zps98768ddb.jpg

SPA59135_zps75dcf8b2.jpg

SPA59138_zps7674aba2.jpg

SPA59176_zpse98e3f5d.jpg

SPA59185_zpsa3a273d0.jpg

Zo maar een willekeurige greep in de gemaakte foto's

De Montego heeft ons weer thuisgebracht, maar dat ging niet helemaal van harte.
Een nieuwe koppakking ligt gelukkig al klaar.

Louter geniale hutjes!(y) Hoe zit het met de grille van die Princess? Staaltje huisvlijt of badge engineering?

Ken je klassiekers, PR74. Morris en Wolseley hadden het eerste halfjaar hun eigen versies van dit model, dat toen nog geen Princess heette.

Hij rookt trouwens wel flink uit de grille. Blijkbaar niet de enige auto met een koppakkingsprobleem.

Ik ben meteen in de boeken gedoken voor de noodzakelijke zelfstudie.;)

Retegaaf ding, die Ibiza coupé! Met al die Engelse auto's heb ik daarentegen echt helemaal niks, sorry... :)
Ik associeer dat met beelden van een regenachtig en troosteloos land. Inderdaad: het land kan mij ook niet bekoren.

Voor sommige auto's maak ik wel een uitzondering hoor :) Maar die zijn dan weer niet echt EMW. Sja, sorry :cool:

Barri zei:
Ik associeer dat met beelden van een regenachtig en troosteloos land. Inderdaad: het land kan mij ook niet bekoren.
Van de 4 dagen die ik in de UK verbleven ben afgelopen week, waren er 3 en een half zonovergoten.

Zo, de Rover is APK klaar, op een stadslichtje na.

Natuurlijk kreeg ik het voor elkaar de motorkap weer dicht te gooien en de pin weer vast te laten zitten in de koets........
Dit ondanks de vervangen kabel.......
Gelukkig heb ik het nu zonder zagen op kunnen lossen....

stoterstangen90 zei:
Natuurlijk kreeg ik het voor elkaar de motorkap weer dicht te gooien en de pin weer vast te laten zitten in de koets........
Dit ondanks de vervangen kabel.......
Gelukkig heb ik het nu zonder zagen op kunnen lossen....

Dat is wel merkwaardig....

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/cadillac/m705459951-cadillac-cimarron-2-8-i-k6-1985-paars.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr
$T2eC16d,!)UE9s3wDcyUBSBMK9phsw~~60_85.JPG

$(KGrHqJ,!oQFHdsH2!NNBSBMLTVEqg~~60_85.JPG

stoterstangen90 zei:
Barri zei:
Van de 4 dagen die ik in de UK verbleven ben afgelopen week, waren er 3 en een half zonovergoten.
Maar het was desondanks toch nog wel troosteloos?

Phoenixrood74 zei:
stoterstangen90 zei:
Barri zei:

Kan ik me niet voorstellen. Engeland heeft een heleboel mooie plekken. Alleen al het park waar SST90, MaestroHLS en hun teamgenoot stonden is erg mooi.

grensrijder zei:
Phoenixrood74 zei:
stoterstangen90 zei:
Barri zei:

Kan ik me niet voorstellen. Engeland heeft een heleboel mooie plekken. Alleen al het park waar SST90, MaestroHLS en hun teamgenoot stonden is erg mooi.
Ik ben vele malen in Engeland geweest en heb daar alleen maar wenend om me heen gekeken in shabby restaurants en verlaten industrieterreinen.

Terug
Bovenaan