Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

ENTE, moet je nu weer zo snel reageren. Inderdaad een Lido met die mooie wielen en geweldige bekleding. Zo'n ding heette Bellini in de UK en er is daar vorig jaar eentje opgedoken in erbarmelijke toestand. Voor zo'n ding ben ik wel in, zwart, injectie en dan met airco en schuifdak......... Een 131 Maratea met airco mag ook, of het dan een benzine of diesel is maakt me niet uit.
Kijk , zo heb je in ieder geval een doel, wereldwijd blijven speuren in de hoop ooit...........

Die 132 op de vorige pagina... :eek: pfff.... effe een drankje halen. Man o man wat een gaaf ding. Waar haal je het toch steeds vandaan.

Nou simca1006, deze uit Zwitserland:p
Het blijft een leuk deel van de hobby om met een paar vrienden te speuren en af en toe te kunnen toehappen.

@Bellamisschiena, je hebt de EMW-ling! De verwachtingen zijn natuurlijk hooggespannen hier.

Die 132 is absoluut prachtig, maar de 131 Familiare steelt voor mij toch echt de show: Wat een schitterend pure en functionele auto is dat! En dan die kleur... :eek:. Pffff, waar haal je ze vandaan?

131FamLancia2000en1322000003_zpsbb7886a5.jpg

grensrijder zei:
@Bellamisschiena, je hebt de EMW-ling! De verwachtingen zijn natuurlijk hooggespannen hier.

Dank je grens, ik begrijp best dat je nu al slapeloze nachten hebt, uitkijkende naar komende week:po_O

Allemachtig! Die 131 Panorama! :LOL: Ik dacht dat ik een redelijk zeldzame Panorama had maar deze slaat alles. Die 132 is ook fraai maar de 131 vind ik zòveel leuker en helemaal in die uitvoering. Een "kale" 1300 zo te zien, klopt dat? Vroeger had een bouwbedrijf bij ons in het dorp exact dezelfde als werkpaard maar die zag er wel wat anders uit na verloop van tijd... Groot gelijk dat je die niet liet lopen man. Wees er zuinig op.

Dit zijn de reacties waar je het voor doet. Ook leuk om te zien dat mensen zo verdeeld zijn over wat ze mooi vinden. Prachtig dat er zoveel mensen zijn die de 131 Familiare zo waarderen vanwege de eenvoud!

En Frederiksen, U maakt me erg benieuwd naar uw Panorama! De mijne is een 1e serie, toen heette hij nog Familiare, inderdaad in de meest standaard uitvoering, 1300, met kunstleer. Wel 2 buitenspiegels en een achteruitrijlamp;)

Mmm... de mijne is een 'Nuova', heette vóór de facelift Familiale en na de facelift Panorama. Maar hij staat een paar nummertjes lager op de lijst dan die van u... 3 om precies te zijn en is ook wat kleiner. Wél in een 1100CL uitvoering met een Lamprediblokje, mét 2 RVS-Cromodora buitenspiegels én skaibekleding én een achteruitrijlamp. Dat was het wel zo'n beetje. Oh ja, hij is óók geel... al een idee? ;)

Frederiksen, dat is dan een 128 Panorama van de 2e serie 128, zal ook rond 1977-78 zijn met de CL aanduiding

Goed zo grens:)

bellamacchina zei:
Frederiksen, dat is dan een 128 Panorama van de 2e serie 128, zal ook rond 1977-78 zijn met de CL aanduiding
Give the man a sigar! Helemaal goed, zelfs het bouwjaar (1977). (y)

Is er nog steeds :p
Lurkt heel veel mee wat een mooie wagens komen er toch langs hier
Vooral die van bellamachina zijn erg mooi en bijzonder
De erad rijd nog steeds .
De meeste mensen kennen het merk erad niet,ondanks dat het naast aixiam 17 jaar terug een goed merk was .
Wel heb ik wat licht onderhoud moeten plegen (banden ,uitlaat ,olie,snaar en interieur spuiten),maar das niet erg .
Je rijd iets ouds en het blijft goed heel,dus 200 euro uitgeven voor de rat vind ik wel redelijk na 8 maanden rijden met alleen diesel kosten.
De uitlaat was nog wat hoofdbrekend ivm niet standaart motor en dwars balk daarvoor, Beetje uit de dwars balk en ding dicht tegen de bodem en voor het achter wiel eruit en we hebben ong 10 cm ruimte

bellamacchina zei:
Dank U, nu willen we natuurlijk een foto zien:rolleyes:
Nou vooruit, omdat u net de hoofdprijs hebt gewonnen: :D

128ay.jpg

128bx.jpg

128gl.jpg

128hd.jpg

toerenteller! :cool:
128el.jpg

Hier had ik 'm net opgehaald. De Pan is ongerestaureerd en had 37000 km gedraaid toen ik 'm kocht, een jaar of 3 geleden. Ach jeugdsentiment, hoe leuk kan het zijn...
De stoelhoezen zijn er inmiddels uit maar helaas wel craquelé op beide voorstoelen; voorlopig laat ik het maar zo, het is nog niet stuk.

He bah, al die vieze gele Fiatjes hier op de pagina :D

Zo gaaf dat die, toch wel als werkpaardjes bedoelde auto's zo mooi bewaard zijn gebleven.

Frederiksen, wat een geweldige 128 in dat sprekende geel waarin ook de 127 veel is verkocht. En ook al in zo'n prachtige conditie, SUPER, bedankt voor het posten, ik hoop dat ik de auto eens mag bewonderen.

Bellamachina, wat een prachtig materiaal schotel je ons weer voor! (y):D

Geldt ook voor Kiamen, erg leuke Charade! Aan jouw autokeuze te zien zul je je vast en zeker thuisvoelen bij EMW. :)

Van de week was ik toch bezig met foto's maken, toen heb ik meteen een paar plaatjes geschoten van een auto die ik al veel langer in bezit heb. We noemen deze auto signora Paganini, naar de eerste eigenaresse die de auto in 1972 nieuw kocht en toen al 72 was. Ze woonde in een prachtig statig huis in Erba aan het Comomeer in Italië. Een Italiaanse Fiatverzamelaar kocht de auto maar vond haar niet in de collectie passen. Het was de eerste auto die ik in Italië kocht in 1996(op kenteken in NL 1997) via een advertentie in een tijdschrift zonder italiaans te spreken. De vrouw waar we een appartement huurden had gebeld en ons het adres gegeven met een tijd. Het werd een gezellige middag bij hele leuke vriendelijke mensen. 2 Maanden nadien heb ik de auto met een vriend opgehaald, steenkoud, dat weet ik nog, de verwarming werkte namelijk niet en het vroor toen dat het kraakte. Herinneringen......... Hierbij de plaatjes, Lancia 2000 5m berlina, 1972, ongerestaureerd, alleen bijgespoten. Lancia's van toen waren nog van die lekkere eigenzinnige en solide gebouwde auto's. Zo'n auto voelt als uit graniet gehouwen en rijdt ook nog een heel modern. Zelf smelt ik van zo'n geweldig interieur, dat kobaltblauwe velours en dat houten dashboard met de vierkante meters, GEWELDIG vind ik het, geniet ervan!
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

Wie o wie?

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/daihatsu/m690918112-daihatsu-charmant-1300-ld.html

@kiamen: dat is een bekende Charmant. Ik hoop dat er EMW'ers aan het meebieden zijn.;)

@bellamacchina: prachtige 2000!(y) Sinds ik in je 2000 Coupé heb gereden is dit type Lancia flink gestegen in mijn 'wil ik ooit nog eens hebben'-lijst. Wat ik me altijd afvraag: het zijn toch geen Volvo-achterlichten?

@Frederiksen: onderstaande 128 heb ik in 2010 gefotografeerd op Auto Italia. Is het de jouwe?
v3jfxi.jpg

Aaaahh!!! Mijn arme ogen. Hou nou eens op met al die aparte Italianen. o_O Alweer zo'n geweldig exemplaar en in de 'goede' kleur ook nog.
Als ik me niet vergis zie ik ook nog een zeldzame 131 Racing met optioneel kleurige "kunststof bangmakerij" en in de achtergrond nog een Lancia Berlina?
Ik wordt hebberig... is niet goed. :) Nickname goed gekozen trouwens (y).
Zo, nu gauw een ander topic lezen...

Phoenixrood, het zijn zeker geen Volvo achterlichten

Frederiksen, gewoon even een middagje dit topic terugbekijken dan kom je nog meer tegen. Diverse EMW'ers kunnen je ook meer vertellen:)
Die met de groene bumpers is nog zeldzamer als je denkt.....Heeft schildjes en een pomp:p

Phoenixrood74 zei:
@Frederiksen: onderstaande 128 heb ik in 2010 gefotografeerd op Auto Italia. Is het de jouwe?

Yep Phoenixrood74, datisem. Leuke foto, dank u voor het posten!

Nog meer geel: vandaag veel Wankelrotatiemotoren gezien op Dutch Rotary Stock in Lelystad, waar ik ook weer de wekelijkse zondagontmoeting had met Stoterstangen. Volgende week Eemnes, Golf 2-meeting? Deze Mazda takelwagen vond ik wel een van de hoogtepunten:
m7e5vl.jpg

2qc2niv.jpg

Ook briljant: een Ginetta met rotatiemotor
16t4qu.jpg

Elke Maaier Waardig? Grasmaaier met wankelmotor
vxdeab.jpg

Geen wankelmotor, geen rotatiemotor, maar wel geel: prachtige Mazda 818 coupé
kevn79.jpg

2yobiat.jpg

Hé, wat zit daar nu gemonteerd?
33vf615.jpg

Geweldig!:D
2mmwlti.jpg

bellamacchina zei:
Heeft schildjes en een pomp
Volumetrico? [size=x-small]Heb ik nu ook een prijs?[/size]

Phoenixrood74 zei:
Deze Mazda takelwagen vond ik wel een van de hoogtepunten.
En dat ben ik volledig met u eens. Schitterend ding, nog nooit eerder gezien.

Vroeger kwam er een vertegenwoordiger in de zaak van mijn ouders. Een statige man in driedelig pak. Zijn auto: een Lancia 2000, zoals die van bellamacchina. Ik vond (en vind) dat een prachtige wagen. Ik kan me de kleur niet meer herinneren, wel het interieur: ook dat luxe blauwe pluche. Geweldig. Omdat de man zag dat ik gek was van zijn auto, heeft hij mij een brochure gegeven die hij nog had liggen. De prijs staat nog op de kaft: fl 19.488,-. Die brochure heb ik altijd bewaard.

Lancia2000_zps8d8acf3e.jpg

Geweldig die Mazda's. De pick up is van Walter Frey, een duitse Mazda dealer die een geweldige collectie Mazda's heeft vergelijkbaar aan de Datsun verzameling van Manenschijn. 2 jaar geleden stonden ze met een auto of 20 op Retro classics in Stuttgart.

Frederiksen, inderdaad een Volumetrico, en als prijs?? Een leuk ritje?

Leuk Marathonmetallic, zo' n Lancia 2000 kostte toen hetzelfde als een Kever of 4, enorm duur waren die auto's

bellamacchina zei:
Frederiksen, inderdaad een Volumetrico, en als prijs?? Een leuk ritje?
I'm in! Als Fiat-liefhebber kan en mag ik dat met goed fatsoen niet weigeren. Ben benieuwd of het net zo'n sensatie is als de Delta Integrale waar ik bibberend en met groot respect voor het geweld uitstapte met de afdruk van het stuur nog in mijn handen... :). Ik laat me trouwens wel rijden in dit geval hoor, wel zo veilig op m'n ouwe dag, haha. Neem ik de Panorama wel mee als het weer goed is.
Oh, en voor wat het bladeren door dit topic betreft: ik lees hier altijd graag mee maar ben niet zo'n poster. Ik heb daarentegen respect voor al die mensen met een "afwijkende" autovoorkeur. Geweldig waar sommigen mee thuis komen(y).

@Frederiksen: met een Fiat 128 Panorama én respect voor onze autovoorkeur kom je eigenlijk niet onder een lidmaatschap van Elk Merk Waardig uit.;)

Ja, die zag ik al aankomen... ;). Dank voor het vriendelijke aanbod maar helaas. Hoewel ik jullie club sympathiek vind ben ik zelf geen clubmens. Daar komt bij dat ik in ploegendienst werk, vervanging moeilijk is en daardoor heel vaak verstek moet laten gaan op meetings. Dat heeft mij doen besluiten (voorlopig) geen lidmaatschappen meer aan te gaan. Ik vraag uw begrip inzake deze. Zo, nog zo'n mooie volzin zit er vandaag niet meer in vrees ik, tijd voor de mand :).

Alvorens u te mande gaat, wil ik u er op wijzen dat het niet zijn van clubmens wel vaker irrelevant blijkt te zijn na het bezoeken van EMW ;)
Afijn, tot zover een tweede poging je over de streep te trekken :D

Vandaag heb ik besloten om een ingeruilde 1999 Volvo S70R niet aan de handel door te verkopen omdat ik zelf de glimlach op het gezicht van de volgende eigenaar wil zien. :)

IMG_0691_zpsf185772f.jpg

Ik heb inmiddels opdracht gegeven voor het optisch en technisch klaarmaken van deze bijzonder leuke turbotank. Het wordt geen koopje, maar waar vind je een origineel NL geleverde S70R in Saffron Pearl metallic met pas 130.000km? De klant waarvan ik deze Volvo inruilde had hem al vanaf 2000... En heeft een nieuwe B-Max 1.0 EcoBoost bij me gekocht.

Terug
Bovenaan