Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Wouter82

Moderator

RzdIhls.jpg

Altijd al afgevraagd waar je nu toch terecht kunt met je geliefde maar door niemand begrepen trots op wielen? Zoek niet langer, je bent welkom bij Elk Merk Waardig! Wij zijn de thuishaven voor alle auto’s die om wat voor reden dan ook miskend, misprezen of onderschat zijn bij het grote publiek. Wij doen niet moeilijk over het soort auto – in tegendeel. Ieder merk van elk bouwjaar is welkom. Uiteraard hoe merkwaardiger hoe beter, maar het enthousiasme van de eigenaar is wat echt telt. Wie nog niet zo bekend is met het fenomeen Elk Merk Waardig moet zeker eens onze website en/of de Facebook-pagina bezoeken en uiteraard deze draad blijven volgen. De laatste nieuwtjes over de club, interessante wagenparkontwikkelingen, informatie over aanstaande evenementen en natuurlijk de nodige gezelligheid komen ruimschoots aan bod, evenals steun waar nodig omtrent de aanschaf van miskend en merkwaardig automobiel genot. Voor je weet heb je er weer een auto bijgekocht! Wil je eens meemaken wat EMW nou echt inhoudt, kom dan eens langs bij een van onze evenementen (data verderop) of op een beurs. Voor een bescheiden bijdrage heb je een dag lol!

Evenementenkalender 2017
14 januari: EMWaar eten we?, Ede
15 februari: EMWoordenwisselavond
18 maart: NachtClubRit, regio Deventer
15 april: EMWorkshop technische meeting, Raamsdonksveer

icon_arrow.gif
7 mei: deelname EMW aan Youngtimer Festival, Classic Park, Boxtel
21 mei: Voorjaarsevenement op Zondag "EMWaterlinie", regio Utrecht
11 juni: deelname EMW aan Youngtimer Event, Doetinchem
24 juni: Zomer in Zeeland, Zeeland
2 juli: deelname EMW aan Japan Classic Sunday, Gemert
30 juli: deelname EMW aan Nationaal Oldtimer Festival, Zandvoort
22-23-24 september: EMWeekend, Friesland
11 oktober: EMWoordenwisselavond
27-28-29 oktoberi: deelname EMW aan ClassicsNL, Leeuwarden
11 november: ALV + binnenactiviteit, Noord-Brabant

Elk Merk Waardig is ook op Facebook te vinden:

Elk Merk Waardig is FEHAC-lid.
fehac-logo.jpg

En wat voor auto's passen zoal bij EMW? Ach wat niet! Een paar leuke voorbeelden...

7ff2b92c118b02d91398c6935d37dc3c3258588b.jpg

seattoledo%202005-09(4)_750_500_70.jpg

mazxed9_750_500_70.jpg

Guest
Die Pony mag naast jouw Stellar niet ontbreken in wat ik toch onderhand wel 'de collectie' mag noemen!

Phoenixrood74

Gebruiker
Mooie opening, Wouter! Regel je met de moderatoren nog even dat dit topic bovenaan blijft staan?
De zinsnede 'interessante wagenparkontwikkelingen' is wel een heel freudiaanse tekst!;)

Guest
Phoenixrood74 zei:
Mooie opening, Wouter! Regel je met de moderatoren nog even dat dit topic bovenaan blijft staan?
De zinsnede 'interessante wagenparkontwikkelingen' is wel een heel freudiaanse tekst!;)

Je kunt er beter verwikkelingen van maken;).

Mooie opening Wouter(y), maar ik zie steeds meer topics die doorlopen tot 60 of 70 pagina's, wellicht mag het tegenwoordig allemaal iets langer duren?

Guest
Van mij eigenlijk ook wel. Ik snap niet goed waar die 50-grens vandaan komt. Koos Spee-invloeden?

Guest
Wonen hier EMW'ers in omgeving Den Haag?

Ik ben op slag verliefd geworden op deze Datsun Sunny Coupé uit het "Leuke klassiekers te koop topic":

https://auto.marktplaats.nl/oldtimers/531935135-datsun-sunny-1-5-gl-1981-grijs-hollandse-auto.html

Maar Den Haag is behoorlijk ver en ik vraag me ernstig af hoe hard dat ding is.

Ik had gezworen om geen tweede auto te kopen maar als ik dat ding zie... is het toch wel erg moeilijk om te weerstaan.

Phoenixrood74

Gebruiker
@Legacy: ik wil best voor je kijken, maar dat kan op z'n vroegst maandag. Het bedrijf maakt trouwens niet echt een betrouwbare indruk op me.

Guest
Phoenixrood74 zei:
@Legacy: ik wil best voor je kijken, maar dat kan op z'n vroegst maandag. Het bedrijf maakt trouwens niet echt een betrouwbare indruk op me.

Nee op mij ook niet eigenlijk. En hij is oersaai grijs. En de APK vervalt binnen 2 weken. En ze hebben er een derde remlicht ingebeund (en misschien ook speakers).

Alvast bedankt voor het aanbod! Maar ik denk dat ik er misschien best toch nog even over nadenk.

simca1006

Gebruiker
Phoenixrood74 zei:

Betrouwbaar Haags volk is zowiezo op één hand te tellen... :)

929V6

Actieve Gebruiker
Leuk die Datsun, maar een echte Coupé is natuurlijk nog veel leuker.

(klik!)

Geen idee of het ding ook nog echt te koop is overigens.

Guest
929V6 zei:
Leuk die Datsun, maar een echte Coupé is natuurlijk nog veel leuker.

(klik!)

Geen idee of het ding ook nog echt te koop is overigens.

Mwaaaa dat weet ik nog zo niet. Die coupé is ook leuk maar die is ook zo typisch jaren '80 sjonnie. De 2-deurs sedan vind ik een veel stijlvoller en tijdlozer model. Ik vind die foute jaren '80 look op zich wel leuk, maar ik zou zelf niet snel een dergelijke auto aanschaffen.

Phoenixrood74

Gebruiker
simca1006 zei:
Phoenixrood74 zei:
simca1006 zei:
Phoenixrood74 zei:

Betrouwbaar Haags volk is zowiezo op één hand te tellen... :)
Correct spellende Bosschenaren zijn nog zeldzamer.:p

Oh jee.. het is weer Den Haag die je gaat opleggen wat correct is... :p
Doe 's niet zo provençaals, jonguh!

rzasa

Gebruiker
https://www.autotrack.nl/tweedehands/ford/mondeo/8610751
0008610751.jpg

Een zogenaamde kandidaat om mijn Chamade op te volgen.

Wouter82

Moderator

Wat een feest weer! Met als resultaat:

p100sierrafoto1.jpg

Jawel, de P100 is van mij! En wat een fijn ding, vol leuke details zoals de achteruitrijpiepers! Het is nog wel even wennen aan het formaat, met 4,9 meter wagenlengte vraagt inparkeren (nog) wat meer aandacht :D

En wat betreft de pagina's, dat stamt nog uit de tijd dat het forum wat labiel werd boven de 50 pagina's. Wat mij betreft hoeven we ons er niet aan te houden.

Soloman

Gebruiker
Allemachtig. Hoe komen jullie toch aan al die troep?:)

Wie verzint zoiets, oranje zwaailichten op een kattebak.
(Zo'n iemand bestaat dus echt he? Ik vind dat heel eng)

Wouter82

Moderator

Soloman zei:
Allemachtig. Hoe komen jullie toch aan al die troep?:)

Wie verzint zoiets, oranje zwaailichten op een kattebak.
(Zo'n iemand bestaat dus echt he? Ik vind dat heel eng)

Ga je eens heel gauw je mond spoelen! Troep?! Dat ding is fris als een hoentje met 80.000 km. En het was een officiële serviceauto dus dan zijn die zwaailampen toch prachtig! Helaas werken ze niet, er is waarschijnlijk ergens een draadje geknipt.

Soloman

Gebruiker
Troep bedoel ik positief, gezien het "business plan" van onze club.
Toen ik die twee Sierra's zag, dacht ik, bizar (de gewone Sierra is ook zelfs zeer bijzonder). Je woorden "wat een feest weer", zijn een voltreffer in de roos. Ik vind het echt fantastisch. Werkelijk, fi donc. Nog even en we trekken met een stoet door Amsterdam met een politieverbod.

Ik kan er eerlijk gezegd de humor er wel van inzien. Die Sierra met die zwaailampen, zoiets heb ik nog nooit gezien, die steekt zelfs die Mercedes-ambulance van vorig jaar naar de kroon.

Ja, ik vind het prachtig.

Guest
Wouter gefeliciteerd. Jouw verzameling begint een indrukwekkende omvang te krijgen!!

D Elzinga

Gebruiker
O jee, wat heb ik toch weer bewerkstelligd met het posten van een simpel linkje in het 'te koop' topic:T

Guest
Gefeliciteerd met de aanschaf van deze unieke auto, veel plezier ermee!

Servicewagen voor EMW evenementen ? -:)

Groet Paul

Phoenixrood74

Gebruiker
rzasa zei:
Ik vind dit leuk! De eerste Mondeo is, vóór de facelift, een bijzonder anonieme auto die je nog weinig ziet. Wat mij betreft dus echt EMW!

MWH

Gebruiker
Allemachtig Wouter, je hebt de smaak goed te pakken zeg! Weer een carrosserievariant erbij, en wát voor één... Gefeliciteerd! (y)

@rzasa: Ik vind je Chamade veel cooler! :D

Guest
Die Mazda is erg gaaf hoor! Ik weet nog goed dat deze vierdeurs coupé de naam Legato had. Je had ook nog een gewone vierdeurs sedan.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
rzasa zei:

Ik vind 'm wel leuk. 90s op zijn best. Nu die ooit zo extreem alledaagse auto's steeds meer verdwijnen, worden ze vanzelf weer steeds leuker, zeker in zo'n fris ogende witte 'kleur' en in zo'n nette staat.

rzasa

Gebruiker
MWH zei:
Allemachtig Wouter, je hebt de smaak goed te pakken zeg! Weer een carrosserievariant erbij, en wát voor één... Gefeliciteerd! (y)

@rzasa: Ik vind je Chamade veel cooler! :D

Ik ook, maar die is op. Er moet dus voor half maart iets anders komen.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Ik was even aan het zoeken naar alternatieven voor de Mondeo en kwam twee Tempra's tegen van hetzelfde bouwjaar, met dezelfde motor, dezelfde uitvoering, kleur en velgen én prijs bij hetzelfde bedrijf. Best bijzonder... Alleen de kilometerstand ligt heel ver uit elkaar.
Tempra #1
Tempra #2
Nog een nette: https://www.autotrader.nl/auto/fiat/oldenzaal/2ggrt/fiat-tempra-16-ie-u9/detail/

Mechanix

Gebruiker
Phoenixrood74 zei:
rzasa zei:
Ik vind dit leuk! De eerste Mondeo is, vóór de facelift, een bijzonder anonieme auto die je nog weinig ziet. Wat mij betreft dus echt EMW!

Ik vind 'm ook heel mooi. Ten eerste begint de Mondeo van voor de facelift al aardig uit te sterven, ten tweede is deze super netjes en ten derde vind ik het een prachtig model!:) En nog hip ook in het wit.

Bovenaan