Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

krijg er bij vwe dit uit

Kenteken

Datum eerste toelating

02-12-1983(29,3 jaar)

Datum aanvang laatste tenaamstelling

Niet geregistreerd

Datum eerste afgifte Nederland

02-12-1983(29,3 jaar)

Status kenteken

Geldig

voor de mensen die het nog niet wisten :} (Cherry op de vorige pagina)

toen hij nog vermomd was als Arna (bij mij)
DSC_2385.jpg

de betreffende foto is gemaakt bij de Auto Italia beurs in Houten. Voordat men door had dat het een Cherry was was het even heel druk ;)

Ik koop ooit nog wel eens een échte Arna.

Mijn vrouw heeft al zin aan de puzzelrit. (Zij is nu eenmaal de baas in huis). Jullie kennen haar nog wel. Van de vorige keer, ook in Flevoland.
Ze is gek op puzzelritten, dus we gaan ons inschrijven.

Gelukkig is het op zaterdag. Zondag is mijn rustdag, ook uit principe (dag des Heeren).

Nog even drie euro overmaken.:}
sorry penningmeester. (Jac heeft me ingelicht, ik wist het echt niet, heb je mijn juiste email-adres?)

Als je weet waar je moet zijn heb je vast de uitnodigingsmail gehad, dus dat komt allemaal weer goed.
Alleen nu nog aanmelden, soloman.

Wist niet dat dat zo 1 op 1 paste .
Normaal zijn het van die grote lampen ja

ginkelvanmichiel zei:
de betreffende foto is gemaakt bij de Auto Italia beurs in Houten. Voordat men door had dat het een Cherry was was het even heel druk ;)

Ik koop ooit nog wel eens een échte Arna.

Ik ook!;)

Soloman zei:
simca1006 zei:
Als je weet waar je moet zijn heb je vast de uitnodigingsmail gehad, dus dat komt allemaal weer goed.
Alleen nu nog aanmelden, soloman.

Gedaan!

IMG_0265.jpg

Lijkt wel een oude Franse persfoto. Daar werden de auto's ook met de ramen open gefotografeerd. Vooral Peugeot was daarin erg fanatiek.

Nee, ik vind het lekker om bij warm weer met alle ramen open te rijden. Wind in mijn haren, dat verhaal. En in de Camry hoor je niets als alles dicht is, wil altijd wel een beetje genieten van zomergeluiden.

Maar goed, hier eentje met de ramen dicht.;)

camry02.jpg

Ik vind het zelf ook wel fijn hoor ,hou niet van airco
Gewoon raam open en dan maar wat warm nog

Ik ben het gewend dat oude hok hier rammelt kraakt rateld half doorgesleten uitlaat subkist erin enz.
Altijd sowieso me raam wat open staan

Die Cherry is trouwens gewoon weer een Cherry hoor, daar is niks Arna meer aan :) Alleen zijn het type 2 koplampen an achterlichten die er nu op zitten terwijl er eigenlijk type 1 op hoort te zitten. Agja, voor nu is het prima. Eerst maar een door de APK zien te krijgen, IMO niet de meest gemakkelijke opgave.

Als het goed is, is de remmerij van een Arna anders dan een Cherry toch? Als dat niet zo is, heb ik niet alleen Cherry spul liggen, maar ook Arna spul wat op een Cherry past.:)

Ik kan me niet herinneren wanneer ooit voor het laatst(?) een Alfa Romeo Arna gezien te hebben.

herman78 zei:
Me vriendin was al een paar dagen uitgerekend eind februari ,Toen nog maar snel verhuist in 1 dag inclusief schilderen en schoonmaken.
Vervolgens tot vrijdag zonder internet enz.
Daartussen in op 12 maart is ze bevallen van een prachtige dochter

Gefeliciteerd! Op 9 februari is onze zoon geboren, zie hieronder in EMW tenue :) (daar past ie net bijna in)
Bedankt medebestuursleden!

img1533650726.jpeg

Ik ben gisteren terug gekomen uit Bretagne Frankrijk waar ik m'n nieuwe aanwinst heb opgehaald.
Er zit alleen heel veel werk aan, maar de basis is keihard!

p4068957.jpg

p4068953.jpg

p4078988.jpg

p4089020.jpg

VW 1200 zei:
herman78 zei:
Me vriendin was al een paar dagen uitgerekend eind februari ,Toen nog maar snel verhuist in 1 dag inclusief schilderen en schoonmaken.
Vervolgens tot vrijdag zonder internet enz.
Daartussen in op 12 maart is ze bevallen van een prachtige dochter

Gefeliciteerd! Op 9 februari is onze zoon geboren, zie hieronder in EMW tenue :) (daar past ie net bijna in)
Bedankt medebestuursleden!

img1533650726.jpeg

Jij ook gefeliciteerd
Stoer rompertje zo hahha

@matrar.
mooie simca en aparte kleur.
Veel werk maakt het juist vaak ook leuk toch als de basis goed is

en ik zelf
na bijna 5 middagen bezig geweest te zijn met dingen is de rat brommo bijna omgetoverd tot de mini bluesmobiel
Stickers in bijna dezelfde primergrijze kleur worden gemaakt door een bevriende drukker
hobby is leuk ,maar soms

Matrancho zei:
Ik ben gisteren terug gekomen uit Bretagne Frankrijk waar ik m'n nieuwe aanwinst heb opgehaald.
Er zit alleen heel veel werk aan, maar de basis is keihard!

p4068957.jpg

Krankzinnig leuk ding! (tu):-D

Wat voor werk zit er zoal aan?

Gefeliciteerd met de 1308! Wat een waaaanzinnig gave wagen, vooral die kleurstelling is briljant! Heb je nog meer foto's van het interieur? Ben ook benieuwd wat voor werk er aan zit.

Het werk is met name het plaatwerk.
Het opendak moet worden vervangen en de deuren, daarna zal de auto geheel moeten worden overgespoten.
Verder ben ik op zoek naar kleine details zoals striping, stripjes, lichtje voor de kentekenverlichting in de bumper.
Het interrieur is in zeer goede conditie, waarvan je kan zien dat de auto maar 54.000 KM heeft gelopen.
Nu eerst technisch helemaal nalopen en op kenteken zetten.

Heerlijk zo'n Simca. Mijn overbuurvrouw gooide iedere avond het restant afwaswater over hun Simca. Resultaat was een superschrale 1308 die ondanks het gemis van een beschermende waslaag niet wilde roesten.

Overigens staat er in Heino bij Huub Damman ook een 1308 Jubilee met een vrachtje onderdelen. wellicht kun je Huub contacten v.w.b. De ontbrekende onderdelen.
De Jubilee die hij heeft, staan is een opknapper.

Het waren toen populaire auto's, dus het kan niet anders of veel mensen bewaren er warme herinneringen aan.

Ik weet niet of jij daar toen al woonde GR, maar volgens mij werkte hij altijd (als leraar) in jouw huidige woonplaats...
Was deze kleurstelling trouwens gewild vroeger? Kan me niet voorstellen dat iemand daar vrijwillig voor koos.

Barri zei:
Ik weet niet of jij daar toen al woonde GR, maar volgens mij werkte hij altijd (als leraar) in jouw huidige woonplaats...
Was deze kleurstelling trouwens gewild vroeger? Kan me niet voorstellen dat iemand daar vrijwillig voor koos.

Ik kan me niet herinneren ooit een tweekleurig groene Jubilee te hebben gezien. Destijds woonde ik nog bij lange na niet in dit dorp. Heb op heel wat stekkies gezeten.

Barri zei:

M'n ouders hadden een exemplaar nieuw gekocht in mei 1979. Sinds dien ben ik helemaal gek op die auto!!

Om nog even terug te komen op het autoambulance verhaal
Hoeveel weegt zo,n mercedes ml model 2005/2008\
En hoeveel mag die trekken
Kwam vandaag zo,n mercedes m klasse tegen met een auto ambulance , Zeg maar een halve vrachtwagenaanhanger zolang was die.

Deze aanhanger was het
https://www.trailertrading.nl/multitransporters-autotransporters/detail/165-10-meter-schamel-model-witteveen

Hierop stonden 2 van die zelfde mercedesen op.
Dit lijkt mij toch echt veel en veel te zwaar of zit ik er nu naast

Terug
Bovenaan