A
Anoniem
Guest
D.E.N.N.I.S. zei:pb beantwoordsimca1006 zei:@D.E.N.N.I.S. ; je hebt pb!![]()
Jij ook!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
D.E.N.N.I.S. zei:pb beantwoordsimca1006 zei:@D.E.N.N.I.S. ; je hebt pb!![]()
Moderator
Stel alle oldtimers van 30 jaar en ouder, ongeacht de brandstofsoort (een Amerikaans model met een verbruik van 1 op 3 brengt op LPG nog steeds hoge kosten met zich mee, terwijl de schadelijke uitstoot daalt) vrij van motorrijtuigenbelasting, mits de eigenaar kan aantonen dat hij een andere auto voor dagelijks gebruik heeft, waarover hij belasting betaalt.
Barri zei:Goed stuk. Op persoonlijke titel geschreven?
D. Elzinga zei:Stel alle oldtimers van 30 jaar en ouder, ongeacht de brandstofsoort (een Amerikaans model met een verbruik van 1 op 3 brengt op LPG nog steeds hoge kosten met zich mee, terwijl de schadelijke uitstoot daalt) vrij van motorrijtuigenbelasting, mits de eigenaar kan aantonen dat hij een andere auto voor dagelijks gebruik heeft, waarover hij belasting betaalt.
Lijkt me eerlijk (en tevens makkelijk uit te voeren).
Echter verkeer ik zelf in een situatie waarbij ik door een dergelijke regeling een beetje tussen wal en schip zou vallen: ik werk grotendeels vanuit huis en heb dus helemaal geen dagelijkse auto nodig...
Wouter82 zei:Als het "meezit" valt Rutte II nog voordat dit onderwerp op de agenda komt...
MWH zei:Leuk idee, maar dan zit je niet aan de 153 miljoen in 2014. En dat is toch waar het om draait...
stoterstangen90 zei:Precies. En als die 153 niet gehaald wordt omdat wij onze oldtimers schorsen, exporteren of slopen, dan moet dat niet behaalde resultaat alsnog bij de oldtimereigenaren opgehaald worden.
Uitgaande van de MRB voor 2013 toegepast op oldtimerpersonenauto’s met een gemiddeld gewicht – 1122 kg
voor een benzine-, 1984 kg voor een diesel- en 1428 kg voor een LPG-auto, exclusief opcenten
D. Elzinga zei:Die 153 miljoen is trouwens gebaseerd op de volgende gemiddelden:
Uitgaande van de MRB voor 2013 toegepast op oldtimerpersonenauto’s met een gemiddeld gewicht – 1122 kg
voor een benzine-, 1984 kg voor een diesel- en 1428 kg voor een LPG-auto, exclusief opcenten
Met name het gemiddelde gewicht van diesels lijkt me volkomen uit de lucht gegrepen.
Joël D. zei:1984kg voor een diesel? Hoe komen ze daar nou weer bij, de enige auto's die dat halen zijn Ford F150's of andere giagantische Amerikanen, die rijden alleen niet op diesel....
ouwediesel zei:Joël D. zei:1984kg voor een diesel? Hoe komen ze daar nou weer bij, de enige auto's die dat halen zijn Ford F150's of andere giagantische Amerikanen, die rijden alleen niet op diesel....
Wat dacht van de Land Cruiser en de Mercedes G?
Vooral die laatste is populair (in ieder geval het chassis en kenteken) onder "klassiekerliefhebbers".
Er zijn bedrijven die een nieuwe G "kruisen" met een oude om de klant belastingvrij in een moderne auto te laten rijden.
ouwediesel zei:Joël D. zei:1984kg voor een diesel? Hoe komen ze daar nou weer bij, de enige auto's die dat halen zijn Ford F150's of andere giagantische Amerikanen, die rijden alleen niet op diesel....
Wat dacht van de Land Cruiser en de Mercedes G?
Vooral die laatste is populair (in ieder geval het chassis en kenteken) onder "klassiekerliefhebbers".
Er zijn bedrijven die een nieuwe G "kruisen" met een oude om de klant belastingvrij in een moderne auto te laten rijden.
Meike zei:Wat zijn de toelatingseisen voor de puzzelrit ?
Misschien dat ik alleen kom naar Biddinghuizen.
Gelieve een PB te sturen.
(Ik heb dus ook een puzzelaar nodig voor de rit, of ik moet het in mijnEentjeAlto doen)![]()