Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Geweldige Simca in een super kleurstelling. In die periode durfden mensen leuke kleuren nog aan, tegenwoordig zijn ze allemaal in de ban van 50 tinten grijs(:P)

Hierbij nog een tweetal interieurfoto's die ik toegezonden kreeg voordat ik naar Frankrijk ging.

dscf4650.jpg

dscf4651r.jpg

Klik hier vooor de foto's van het ophalen van de Simca uit Frankrijk van het afgelopen weekend.
Ik kwam terecht bij iemand die een verzameling had van 68 auto's.
Let ook eens op de foto van de witte Rancho Decouvrable met het donkerblauwe interieur. Dit betreft een prototype!!
Ook stonden er Mercedessen van Prins Rainier van Monaco!

Het was echt een waanzinnig weekend! *-)

Die rode Rancho is ook geweldig! In elk geval gefeliciteerd met deze aanwinst (1308). Eigenlijk heb ik niks met franse auto's. Alleen oude Simca's blijf ik geweldig vinden. Vroeger hadden wij een blauwe 1301. Memories...

bellamacchina zei:
Geweldige Simca in een super kleurstelling. In die periode durfden mensen leuke kleuren nog aan, tegenwoordig zijn ze allemaal in de ban van 50 tinten grijs(:P)

Je hebt de EMW-ling. Wij verwachten dus een foto van een kekke Italiaanse bolide!

Heren, Ik hoop dat ik jullie topic hiervoor mag gebruiken. Ik zou eigenlijk niet weten welk topic er anders geschikt voor is. (En om er nou 1 aan te maken hiervoor....) To the point...

Ik ben opzoek naar iemand met een auto als op onderstaande foto (FSO??):

469374_3000466125352_1914240053_o.jpg

Dit ben ik namelijk, zo'n 27 jaar geleden, en ik wil deze foto graag namaken. Dus mocht er iemand op het forum zitten met zo'n auto en bereid zijn mij er even in te laten zitten voor een foto. Neem even contact met me op a.u.b!

Heel simpel voorbeeld van het idee hier achter

Mooie fotoserie van die simca
Ook al die wagens daar gewoon zonde ,maar wel mooi voor later dat ze daar zo opgeslagen zijn

Gefeliciteerd met deze vijftig tinten groen! In oude beelden zie je de 1307 of 8 heel veel waaruit ik opmaak dat het inderdaad een populaire auto is geweest. Ik vind hem er ook waanzinnig modern uitzien voor een auto van die tijd.

@Archiebald, een FSO vinden uit de jaren '80 zal niet meevallen maar dit topic of het oostblok-topic is wel een logische start van de zoektocht.

Ik heb inmiddels gezien dat deze kleur standaart is geweest op de jubilee
Op google is nog zo,n zelfde te vinden met deze kleur

Prachtig Matrancho! (tu)

20 april lijkt weer erg leuk te worden, jammer dat ik er niet bij kan zijn (ben net terug van vakantie dus moet er hoognodig een weekendje tussenuit :D )

Eddy C zei:
@Archiebald, een FSO vinden uit de jaren '80 zal niet meevallen maar dit topic of het oostblok-topic is wel een logische start van de zoektocht.

Ik denk dat dit forum ook wel m'n enige mogelijkheid is om zo iemand te vinden inderdaad :P

Ik tik panda CL45 1985 te koop in in Google en het is gelijk raak. Daar loop jij dus ook rond, zag ik al even heel snel.:p

Maar gefeliciteerd! Als nou ook bij de puzzelrit komt, kunnen we hem gelijk bewonderen!(tu)

Bedankt :). Ik ben dan helaas nog geen 18 (dus mag alleen onder begeleiding rijden) en hij moet eerst maar eens flink gepoetst worden (en eigenlijk moet de roest ook wel verholpen worden, wielen gespoten, bumpers gespoten, nog genoeg te doen). Als het een tikkeltje dichterbij was geweest was ik even langs gekomen, maar ik denk niet dat het hem nu gaat worden. Overigens moet ik de auto ook nog ophalen :p.

Dus je hebt je rijbewijs al wel ?:T
Netjes, ik was 19 of zo toen ik hem haalde. Maar ja, toen hadden ze die 17-regel nog niet.

Ik kan helaas niet aanwezig zijn bij de meeting in Biddinghuizen. Veels te druk bezig met mijn Bluebird welke in een kleine restauratiefase zit.

De rode Cherry JB-71-VX komt er nog even tussendoor. Al 4 dagen werk aan en nog steeds werd hij afgekeurd op een aantal punten. Gelukkig is het eind in zicht, dan twee jaar APK!

Barri zei:
Leuk zeg! Leuke kleur ook, die Panda! (tu)
Bedankt, dat vond ik nou ook (tu).

grensrijder zei:
Goeie actie! Wij wachten met smart op foto's! :-D
Ik zal bij het ophalen uiteraard een aantal foto's maken :). En dan poetsen!

ginkelvanmichiel zei:
Micha, als je de kleurnummers hebben moet hebben van je auto (voor lak en bumpers origineel) hoor ik het wel, ik heb die hier wel ergens liggen :)

*plaatje van een prachtige auto*
Dat zou wel handig zijn Michiel, want ik denk dat ik wel wat lak nodig zal hebben :).

Archiebald zei:
Heren, Ik hoop dat ik jullie topic hiervoor mag gebruiken. Ik zou eigenlijk niet weten welk topic er anders geschikt voor is. (En om er nou 1 aan te maken hiervoor....) To the point...

Ik ben opzoek naar iemand met een auto als op onderstaande foto (FSO??):

469374_3000466125352_1914240053_o.jpg

Dit ben ik namelijk, zo'n 27 jaar geleden, en ik wil deze foto graag namaken. Dus mocht er iemand op het forum zitten met zo'n auto en bereid zijn mij er even in te laten zitten voor een foto. Neem even contact met me op a.u.b!

Ik denk dat ik jou hier wel mee kan helpen grtzz

Heel simpel voorbeeld van het idee hier achter

Hey ddrman, heb jij nog interesse in de blauwe Zastava? Ik heb namelijk geen reactie meer gehad op m'n pb aan jou en de Zastava staat inmiddels op internet te koop.

Ik kan er helaas niet bij zijn op 20 april:,(. Het bezoek aan GAOS had me wel erg leuk geleken.
Mochten jullie daar nog een Seat Ibiza eerste type of Seat Malaga aantreffen....laat het me weten.
Ik zoek nog een paar van deze velgen:

3130yf4.jpg

images

Dergelijke wielen zullen al lang en breed door iemand weggekaapt zijn op de sloop, vrees ik. :(

Zal wel een hele speurtocht worden.
Vandaag mooi weer weer voor de oldtimers .
Je ziet ze nu steeds meer en meer weer.
Ik ben vandaag eerst maar eens met een houten lichtbalk bezig geweest.
Zal nu wel wat vaker aan de kant staan met een blauw wit.blauw balk op het dak .
Het mag wettelijk gezien want het is geen armatuur of een doorzichtige blauwe kap

Vanuit de nieuwsbrief zei:
De rit eindigt bij Beachclub NU en indien iedereen de finish heeft bereikt rijden we gezamenlijk naar een naburige poldergemeente alwaar zich een walhalla bevindt voor de autoliefhebber met een lichte voorkeur voor Italiaans makelij uit zeventiger en tachtiger jaren. Alfa’s, Fiats, Lancia’s maar ook een zeer bijzondere Tatra maken deel uit van deze bijzondere collectie die kwalitatief zeer hoog is en een hoog EMW-gehalte bevat.
Welk Walhalla wordt hier bedoeld?

D.E.N.N.I.S. zei:
De rit eindigt bij Beachclub NU en indien iedereen de finish heeft bereikt rijden we gezamenlijk naar een naburige poldergemeente alwaar zich een walhalla bevindt voor de autoliefhebber met een lichte voorkeur voor Italiaans makelij uit zeventiger en tachtiger jaren. Alfa’s, Fiats, Lancia’s maar ook een zeer bijzondere Tatra maken deel uit van deze bijzondere collectie die kwalitatief zeer hoog is en een hoog EMW-gehalte bevat.

Het EMWalhalla natuurlijk.

Wouter82 zei:
D.E.N.N.I.S. zei:

Het EMWalhalla natuurlijk.
Ik vraag dit omdat mijn vervoersmiddel enige voorbereiding vergt.

@ddrman: de auto op de foto die jij geplaatst hebt betreft inderdaad een FSO. Het merk bestaat niet meer zoals je misschien weet en volgens mij zijn er niet meer veel exemplaren over. Vroeger heeft mij vader er eentje gehad. Een Polonez uit 1982. Dramatisch slecht plaatwerk. Roestte onder je gat vandaan. Technisch achterhaald en ook niet heel erg betrouwbaar. Het was dat mijn vader een goede dealer in Enschede had.

Dus helaas, ik kan je niet helpen. Succes met de zoektocht.

Terug
Bovenaan