AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Volvo S60 T4 Polestar Engineered - Op de Rollenbank
Beter in Eco
29 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
We hebben hoge verwachtingen wanneer we onze Volvo S60 T4 duurtester de rollenbank op rijden. De auto heeft immers geoptimaliseerde software van huistuner Polestar, dus die 190 pk gaat sowieso sneuvelen. Maar hoe ver zit de auto erboven? En moet je eigenlijk wel de Polestar Engineered-stand hebben voor het beste resultaat?
Signalement
Merk | Volvo |
---|---|
Model | S60 T4 R-Design |
Carrosserie | 4-deurs, sedan |
Transmissie | 8 versnellingen, sequentiële automaat |
Aandrijving | voorwielaandrijving |
Nieuwprijs | € 44.385 |
Specificaties
Brandstof | benzine |
Motor | 4-cil. in lijn |
Cilinderinhoud | 1.969 cc |
Maximaal vermogen | 140 kW / 190 pk bij 5.000 tpm |
Maximaal koppel | 300 Nm bij 1.700 tpm |
Inhoud brandstoftank | 60 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.761 mm / 1.850 mm / 1.431 mm |
Wielbasis | 2.872 mm |
Massa leeg | 1.577 kg |
Laadvermogen | 613 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 1.800 kg / 750 kg |
Banden | 235/45R18Prijzen |
Topsnelheid | 220 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 7,1 s |
Brandstofverbruik | 6,5 l/100km |
CO2-uitstoot | 149 g/km |
Lezersreacties (29) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.