Renault Scénic (2009) - Test
Verschil moet er zijn
- Albert-Jan Cornelissen
- Eerste rijtest
Na de Grand Scénic is het nu de beurt aan de gewone Scénic om vernieuwd te worden. Hij is niet alleen liefst 22 centimeter korter dan zijn grotere broer, maar krijgt ook een eigen uiterlijk mee.
De 1.5 dieselmotor past prima bij deze comfortabel rijdende MPV. Met 110 pk en het eerdergenoemde koppel brengt hij voldoende tempo in de Scénic, alleen is zijn vermogensafgifte wat piekerig. Onder de 1.800 tpm gebeurt er vrij weinig, wanneer de turbo er opeens vol bijkomt en de voorwielen doorspinnen. Een beetje doseren is hier dus het devies. Een aantrekkelijk alternatief is de nieuwe, zuinige 1.4 turbomotor die 130 pk mobiliseert en een eveneens aanzienlijk koppel van 190 newtonmeter dat reeds bij 2.250 tpm vrijkomt. Met een verbruik dat volgens de fabriek 7,1 liter per 100 km bedraagt is hij een waardig alternatief voor de duurdere dieselmotoren. De nieuwe generatie Scénic staat per direct in de showroom. En leuk meegenomen in deze tijden: met een vanafprijs van 23.300 is hij 2.500 euro voordeliger dan de vorige Scénic!
PRIVATE LEASE Renault Scénic
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (22) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.