en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
60 reacties
Als je gelimiteerde hypercars buiten beschouwing laat, is dit altijd zo'n beetje de snelste auto ter wereld geweest. De Porsche 911 Turbo, geholpen door zijn 4WD en bergen koppel, kwam van de lijn als geen ander. In deze nieuwe elektrotijden liggen de zaken anders. Of toch niet? Porsche gaf zijn 992 Turbo S mee aan ons en we zochten het uit.
Merk | Porsche |
---|---|
Model | 911 Carrera Turbo S Coupé |
Carrosserie | 2-deurs, coupé |
Transmissie | 8 versnellingen, automaat met dubbele koppeling |
Aandrijving | 4wd |
Prijs | € 279.824 |
Brandstof | benzine |
Motor | 6-cil. boxer |
Cilinderinhoud | 3.745 cc |
Maximaal vermogen | 478 kW / 650 pk bij 6.750 tpm |
Maximaal koppel | 800 Nm bij 2.500 tpm |
Inhoud brandstoftank | 67 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.535 mm / 1.900 mm / 1.303 mm |
Wielbasis | 2.450 mm |
Massa leeg | 1.615 kg |
Laadvermogen | 405 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 0 kg / 0 kg |
Banden voor | 255/35ZR20Prijzen |
Banden achter | 315/30ZR21Prijzen |
Topsnelheid | 330 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 2,7 s |
Brandstofverbruik | 12,0 l/100km |
CO2-uitstoot (WLTP) | 271 g/km |
Lezersreacties (60) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.