AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Test: Porsche 911 GT2 (2008)
Geleid wapen
In de Nederlandse taal krijgt de overtreffende trap de uitgang '-st' of '-ste' mee. Zo niet bij Porsche, daar eindigt-ie op 'GT2'. In dit geval is het de 911 GT2, de superversie die is bedacht met de racerij in het achterhoofd. Een machine die op papier alles in zich heeft om de concurrentie het nakijken te geven. En in de praktijk?
Verder lezen?
Dit artikel is gratis te downloaden in PDF-formaat. Hiervoor maak je eenmalig een AutoWeek account aan, waarna je onbeperkt uit het AutoWeek archief kunt downloaden.
Het volledige artikel is gratis te downloaden. Het artikel
wordt aangeboden in
PDF
formaat.
Download
Signalement
Merk | Porsche |
---|---|
Model | 911 GT2 Coupé |
Carrosserie | 2-deurs, coupé |
Transmissie | 6 versnellingen, handgeschakeld |
Aandrijving | achterwielaandrijving |
Nieuwprijs | € 270.280 |
Specificaties
Brandstof | benzine |
Motor | 6-cil. boxer |
Cilinderinhoud | 3.600 cc |
Maximaal vermogen | 390 kW / 530 pk bij 6.500 tpm |
Maximaal koppel | 680 Nm bij 2.200 tpm |
Inhoud brandstoftank | 67 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.450 mm / 1.852 mm / 1.300 mm |
Wielbasis | 2.350 mm |
Massa leeg | 1.415 kg |
Laadvermogen | 335 kg |
Banden voor | 235/35ZR19Prijzen |
Banden achter | 305/30ZR19Prijzen |
Topsnelheid | 329 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 3,7 s |
Brandstofverbruik | 12,5 l/100km |
CO2-uitstoot | 298 g/km |