AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Peugeot 508 Puretech 225 - Intro Duurtest
Over een andere boeg
69 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Met alleen een hoop ruimte red je het niet meer in het D-segment. En dus wordt de nieuwe Peugeot 508 kleiner dan z'n voorganger. Maar ook verleidelijker. Om te kijken of dat genoeg is, hebben we 'm een half jaar in onze duurtest-garage. Marco stelt 'm aan je voor.
Signalement
Merk | Peugeot |
---|---|
Model | 508 GT PureTech 225 |
Carrosserie | 5-deurs, hatchback |
Transmissie | 8 versnellingen, sequentiële automaat |
Aandrijving | voorwielaandrijving |
Nieuwprijs | € 53.900 |
Specificaties
Brandstof | benzine |
Motor | 4-cil. in lijn |
Cilinderinhoud | 1.598 cc |
Maximaal vermogen | 165 kW / 224 pk bij 5.500 tpm |
Maximaal koppel | 300 Nm bij 1.900 tpm |
Inhoud brandstoftank | 62 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.750 mm / 1.859 mm / 1.403 mm |
Wielbasis | 2.793 mm |
Massa leeg | 1.395 kg |
Laadvermogen | 606 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 1.600 kg / 745 kg |
Banden | 235/45R18Prijzen |
Topsnelheid | 250 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 7,3 s |
Brandstofverbruik | 5,7 l/100km |
CO2-uitstoot | 131 g/km |
Lezersreacties (69) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.