Infiniti G37 S Coupé (2009)
Prettig speelmaatje
Er is niet veel fantasie voor nodig om de G37 S Coupé aan te zien voor een gemodificeerde Nissan 350Z. En dat is het dan ook. Onderhuids, welteverstaan. De G37 heeft echter een twintig centimeter langere wielbasis en dat is goed nieuws voor de derde en vierde passagier, die in tegenstelling tot de 350Z wél meekunnen. Zij hebben twee heuse zetels (met erg lange zittingen) ter beschikking. Kinderen zullen het er wel even uithouden, maar als volwassene zit je toch wat opgevouwen. Maar goed, het kán wel.
Aangepast
Net als om het uiterlijk hangt ook om het interieur het sfeertje van de 350Z, al heeft Infiniti er wel een eigen draai aan gegeven. Zo zijn middenconsole (met ovaal analoog klokje) en klokkencluster compleet anders en staat het materiaalgebruik en de afwerking op een hoger niveau. In vergelijking met de Amerikaanse modellen heeft Infiniti de auto op honderden punten aangepast om aan de hoge eisen van de Europese 'premiumkoper' te voldoen. Die koper zou ook geen genoegen nemen met de overzeese rijeigenschappen en dus werd de auto ook onderhuids aangepakt voor een strakkere afstemming. De G37 S gedraagt zich weliswaar minder rauw en iets beter voorspelbaar dan de 350Z, maar wie hem uitdaagt, zal de Infiniti zeker kunnen verleiden tot een leuk potje driften. Zeker 'op nat' is de Infiniti G37 S Coupé een speelmaatje van de bovenste plank; geef een dotje gas op het juiste moment en de kont komt prachtig geleidelijk om. Daarbij is de Infiniti niet het type dat je een dolk in de rug steekt; los het gas en de auto trekt zichzelf weer keurig in het gareel, maar wie meer lef en ruimte heeft, kan er zonder veel moeite een heuse powerslide uitsleuren. Keer op keer laat de coupé zich kinderlijk eenvoudig verleiden tot een meterslange danssessie. Gas erop en hop, weer komt de bips om; wat biedt dit onderstel een prachtige balans!
De G37 S is bovendien voorzien van een limited-slipdifferentieel en actieve vierwielbesturing, waardoor hij mooi strak te plaatsen is en uitstekend luistert naar bevelen vanaf stuurwiel en gaspedaal. Voor wie van actief autorijden houdt, is de Infiniti dus een verrassend goede kandidaat. Hij blijft een feest om mee op pad te zijn en zal je ook op de grens niet teleurstellen.
Spierballen
Voor zuiver comfort moet je de G37 S niet kiezen, al is de coupé comfortabeler dan je op grond van z'n uitstraling zou verwachten. Qua vering en demping is het zeker geen harde sportwagen; het onderstel is stevig, maar zeker niet hard, en dat gaat eveneens op voor de riante stoelen. Hij heeft ook een andere kant. Neem de zesbak: die heeft duidelijk een sportieve inslag, met verzetten die dicht bij elkaar zitten, maar schakelt zo stroef dat je hem nauwelijks zonder nadenken kunt bedienen. Vooral overschakelen naar vijf en zes vergt spierballen. De 320 pk sterke V6-motor is nog van de oude stempel. Infiniti past nog geen moderne zaken als directe inspuiting of turbo's toe. Resultaat: 249 gram CO2 per kilometer en een F-label. Toch imponeert de krachtbron: wat een krachtpatser! In elke versnelling is er voldoende kracht en daarbij klinkt-ie diep en serieus.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Signalement
Merk | Infiniti |
---|---|
Model | G37 S Coupé |
Carrosserie | 2-deurs, coupé |
Transmissie | 6 versnellingen, handgeschakeld |
Aandrijving | achterwielaandrijving |
Nieuwprijs | € 63.885 |
Specificaties
Brandstof | benzine |
Motor | V6 |
Cilinderinhoud | 3.696 cc |
Maximaal vermogen | 235 kW / 320 pk bij 7.000 tpm |
Maximaal koppel | 360 Nm bij 5.200 tpm |
Inhoud brandstoftank | 80 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.660 mm / 1.820 mm / 1.400 mm |
Wielbasis | 2.850 mm |
Massa leeg | 1.653 kg |
Laadvermogen | 467 kg |
Banden voor | 225/45R19Prijzen |
Banden achter | 245/40R19Prijzen |
Topsnelheid | 249 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 6,1 s (fabrieksopgave: 5,8 s) |
Acceleratie 50-80 km/h in 3/4 | 1,9 s / 3,2 s |
Acceleratie 80-120 km/h in 4/5 | 3,7 s / 5,4 s |
Brandstofverbruik | 10,5 l/100km |
CO2-uitstoot | 249 g/km |
Lezersreacties (41) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.