AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Test: BMW M240i xDrive

Klein, duur BMW-kanon

57 reacties

Video
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 

De BMW 2-serie coupé is een klein cadeautje aan autoliefhebbers. We reden de dikste versie: de M240i, die altijd vierwielaandrijving heeft.

Signalement

Merk Bmw
Model M240i xDrive Coupé
Carrosserie 2-deurs, coupé
Transmissie 8 versnellingen, sequentiële automaat
Aandrijving 4wd
Nieuwprijs € 86.824

Specificaties

Brandstof benzine
Motor 6-cil. in lijn
Cilinderinhoud 2.998 cc
Maximaal vermogen 275 kW / 374 pk bij 5.500 tpm
Maximaal koppel 500 Nm bij 1.900 tpm
Inhoud brandstoftank 52 l
Lengte / breedte / hoogte 4.548 mm / 1.838 mm / 1.404 mm
Wielbasis 2.741 mm
Massa leeg 1.665 kg
Laadvermogen 500 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 1.600 kg / 750 kg
Banden voor225/40R19Prijzen
Banden achter255/35R19Prijzen
Topsnelheid 250 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 4,3 s
Brandstofverbruik 8,1 l/100km
CO2-uitstoot (WLTP) 185 g/km

PRIVATE LEASE BMW 2-serie

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (57) (gesloten)

Sub-reacties inklappen
ZIZSIG
ZIZSIG
  • 3
Kado' tje? Een echte sportauto heeft geen 4wd maar RWD!!!
Gubstra
Gubstra
  • 4
En weegt bij dit formaat geen 1.665kg
GVF EXE
GVF EXE
  • 2
Tuurlijk joh en dan de bocht uit met dat vermogen.
Gilton
Gilton
  • 9
Wat een gaaf ding is dit toch. Zoals Roy al aangeeft is het een kleine GT en geen sportwagen. Dat lijkt me juist de usp van deze M240i. Uiteraard ben ik wel heel erg benieuwd naar de nieuwe M2. Deze M240i is al sneller dan de huidige M2 dus dat belooft wat.
De Dude
De Dude
  • 11
Prachtig. Mooi filmpje en rustig uitgelegd Roy. Mag ook eens gezegd worden - complimenten
Anoniem
Anoniem
  • 4
Helemaal eens De Dude, erg mooi filmpje en wat heeft hij een plezier in deze wagen. Zelf voor ons erg genieten op deze wijze. Autoweek back into business
Macan EV
Macan EV
  • 5
Mooi compact ontwerp. Dit is zoals een BMW hoort te zijn. Mocht ik ooit mijn Z4 beu zijn (lijkt me sterk ) dan zou dit wel eens een hele goede opvolger kunnen zijn.
Mopar 383
Mopar 383
  • 2
Doedurr maar eentje dan. Een groene graag.
Ziggoot
Ziggoot
  • 2
Ik vind het juist wel tof, kleinere maat met dezelfde specs als de M440. Mooi silhouet, met die lange neus en "power gap" tussen voorwielkast en deurnaad.
M d K
M d K
  • 1
Eindelijk eens niet in 50 tinten grijs !
Anoniem
Anoniem
  • 8
Met de 220i zou ik dik al tevreden zijn. Scheelt flink in gewicht en aanschaf, het rijgedrag zou geen concessie zijn. Het nieuwe elektrische spul kan er niet aan tippen. Zo is dat.
Fredric
Fredric
  • 0
Haha kadootje om te betalen uit eigen zak!
botzz
botzz
  • 2
Duitsland 40.000 goedkoper ?
Alias Bjorn
Alias Bjorn
  • 1
Niet met dezelfde opties. Er zit inderdaad ruim €25k aan BPM op, maar in Duitsland is de vanaf prijs €57k en in Nederland €77k (beide volgens BMW site). Deze auto zit dus heel dik in de opties.
Mirage
Mirage
  • 4
Voor 35% van € 100.000 de Fiesta ST-3 met 200pk 6 bak. Heel veel meer plezier op s'lands wegen, voelen dat bestuurder en auto aan het werk zijn.
Ontbreekt in filmpje volledig. Dooie boel vond er niets aan, eerlijk gezegd.
Maar iedereen mag er anders over denken.
Anoniem
Anoniem
  • 4
Roy zei iets over het verschil tussen "bijterige" hothatches en deze BMW, die hij definieert als een compacte GT met veel koppel en vermogen en enig comfort.
Mirage
Mirage
  • 1
Roy zei iets over het verschil tussen "bijterige" hothatches en deze BMW, die hij definieert als een compacte GT met veel koppel en vermogen en enig comfort.

@bevice, klopt is ook zo.
Frits79
Frits79
  • 8
Wat een ongelofelijk dom vergelijk.
Florett GT
Florett GT
  • 6
Deze BMW staat 5 treden hoger op de ladder, dan het Fordje.
MinicooperS 3461811
MinicooperS 3461811
  • 3
Na het schrappen van bijna alle hothatches in het B segment en al vele die geschrapt in het C segment, Gelukkig dat bmw dit nog doorzet!! Dat alleen al is “hulde” waart. Ook mooi omschreven wat rijdynamiek betekend, hoop dat dit niet de laatste wordt!
Gait Puffelen
Gait Puffelen
  • 1
"Begint naturlijk bijna altijd de presentatie buiten de auto"
Goeie opening van een review.
JL86
JL86
  • 1
Gave auto! Ze waren best wel populair hier in Zürich. Veel M2s etc. zie ze altijd voorbij komen stuiteren op de weg (net zoals MB in de F1 momenteel). Dat is hopelijk bij deze dus wat beter! Maar dan de prijs…
Anoniem
Anoniem
  • 1
Beter te duur dan niet te koop hoor ik mijn vriendin altijd zeggen.
JL86
JL86
  • 0
Alles is te koop… ?
Anoniem
Anoniem
  • 2
De vrijheid van Ukraine nog niet,.......
JL86
JL86
  • 2
Ook dat maar daar heeft het westen te weinig voor over...!
Frits79
Frits79
  • 1
Ferrari, geen idee wat he met deze lize kreten wilt.
Kristian2
Kristian2
  • 1
Geweldig apparaat. Beter dan dit wordt het niet meer. En dat geeft Roy ook terecht aan.
Nieuwe Supra met handbak lijkt me ook een leuke trouwens. Zelfde motor onder de kap ook. En duur is deze 2-serie zeker, echter is een EV ook belachelijk duur zonder BPM-vrijstelling.
Frits79
Frits79
  • 0
Ik denk dat de nieuwe M2 beter wordt dan deze.
Gait
Gait
  • 0
Geweldig apparaat. Beter dan dit wordt het niet meer. En dat geeft Roy ook terecht aan.
Nieuwe Supra met handbak lijkt me ook een leuke trouwens. Zelfde motor onder de kap ook. En duur is deze 2-serie zeker, echter is een EV ook belachelijk duur zonder BPM-vrijstelling.

Jawel. Alpina!
MaxO
MaxO
  • 3
Gewoon een lekkere auto voor de autoliefhebber. Een BMW zoals een BMW moet zijn..
In Duitsland vanaf € 56.000,-
Johanw
Johanw
  • 2
die achterkant, plastic fantastic...bij deze kleur valt minder op maar het is echt ook vreemde lijnen, maarja het is een bmw he, dan is het allemaal ok.
Charles TaycanRWD
Charles TaycanRWD
  • 4
Leuke auto... maar 1 ton! Koop je ook een nette Taycan voor in het F-Segment...3 klasses hoger!??
Kristian2
Kristian2
  • 9
iets met appels en peren..... Verschil is dat deze M240i in de huidige tijd een unieke auto is met ouderwets rijplezier. Zo'n Taycan blijft een auto met een stekker en daar zijn er al heel veel van en ze kunnen ook ongeveer allemaal hetzelfde.
Charles TaycanRWD
Charles TaycanRWD
  • 1
Kristian, we zullen zien hoeveel er hier van verkocht gaan worden voor 1 ton...?
Koppakking
Koppakking
  • 1
Daarom is hij ook exclusiever dan een Taycan?
Frits79
Frits79
  • 2
Ja die Taycan is dan ook een ton zwaarder
Charles TaycanRWD
Charles TaycanRWD
  • 3
Frits, hier even de feiten voor je : 2.025 kg Taycan - 1.665 kg BMW = Slechts 360 kg zwaarder en 3 segmenter hoger! Valt mee, sterker nog vind die BMW 2- Serie vrij zwaar....
MinicooperS 3461811
MinicooperS 3461811
  • 3
360kg is nog steeds meer dan het gemiddelde van 4 volwassen personen. De turbo S bijvoorbeeld (4X4) is 2,4ton is meer dan 700kg zwaarder. Als de bmw alleen RWD was, was die zeker 100kg lichter. Tevens het dynamisch aspect is anders dan bij een EV en is totaal niet te vergelijken (appelen met peren). Daarbij een taycan klasse hoger ligt eraan hoe je het bekijkt welk aspect voor u belangrijk is.
Charles TaycanRWD
Charles TaycanRWD
  • 2
@mini, de BMW 2 is een C- segmenter, de Taycan een F-segmenter. Nogal een groot verschil dus. Zelfde als een 2 of 7-Serie....Het gaat mij erom dat je voor 1 ton ook een Taycan kunt kopen ipv deze 2-Serie... thats it!?
MCW 84
MCW 84
  • 1
Ja nu weten we het wel hoor.
Koppakking
Koppakking
  • 1
Zoals ook gezegd wordt…. Hier kan het EV spul niet tegenop.
Koppakking
Koppakking
  • 0
Soms moet je even weten wanneer je niet je Taycan moet vermelden. Deze is voor een totaal andere doelgroep. Niet doen dus. ?
Gert2007
Gert2007
  • 1
Mooi spul, ze kunnen het nog steeds bij BMW !!
Alias Bjorn
Alias Bjorn
  • 2
Het stuurgevoel is 100% BMW? Dus er is weinig stuurgevoel?
Peter Pauer
Peter Pauer
  • 1
In het echt ziet hij er zowaar nog goed uit ook
MCW 84
MCW 84
  • 3
Eindelijk weer een begeerlijke BMW! Wat een fantastisch ding.
V60 T8 PE
V60 T8 PE
  • 0
Weer even een paar jaar geleden, maar dit vindt ik een uiterlijk een mooie bmw in proporties Dashboard oogt wat sober (eenvoudig) x-drive moet je wel hebben met dit vermogen m.i. dus ook wel een plus. Prijs vindt ik (ver) buiten proporties helaas... Dat ie fijn rijdt hoef ik niet aan te twijfelen. Vraag me alleen af of er 4 wielsturing nog op zit, denk het niet.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Waarom hebben die 2 reeksen altijd zo´n lelijke kont...
Koppakking
Koppakking
  • 1
Lekker exclusief mooi en snel autootje. Een echte BMW.

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Praat verder op het forum