AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Audi RS E-tron GT - Op de rollenbank
Grote getallen
114 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Het gebeurt steeds vaker dat er aanmeldingen komen van eigenaren van elektrische auto’s die graag met hun EV op de rollenbank willen. Nu is onze apparatuur daarop niet echt toegerust. Je kunt namelijk geen toerental meten, en dat is wel essentieel voor een doortimmerde test. Maar als we een machtige Audi RS E-tron GT op een presenteerblaadje krijgen, dan moeten we wel overstag.
Signalement
Merk | Audi |
---|---|
Model | RS e-tron GT |
Carrosserie | 5-deurs, hatchback |
Transmissie | 2 versnellingen, automaat |
Aandrijving | 4wd |
Nieuwprijs | € 153.620 |
Specificaties
Brandstof | elektrisch |
Motor | 3 elektromotoren |
Maximaal vermogen | 440 kW / 600 pk |
Maximaal koppel | 830 Nm |
Accu capaciteit (bruto) | 93 kWh |
Lengte / breedte / hoogte | 4.989 mm / 1.964 mm / 1.396 mm |
Wielbasis | 2.900 mm |
Massa leeg | 2.322 kg |
Laadvermogen | 538 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 0 kg / 0 kg |
Banden voor | 245/45R20Prijzen |
Banden achter | 285/40R20Prijzen |
Topsnelheid | 250 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 3,3 s |
Stroomverbruik (WLTP) | 20,6 kWh/100km |
Actieradius (WLTP) | 472 km |
Lezersreacties (114) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.