AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Wiesmann met BMW turbokracht
15
Ook Wiesmann slaat aan het downsizen: de MF4-S en de MF5 profiteren profiteren voortaan van de nieuwe turbokracht van BMW's M-Divisie.
Het nieuws komt niet als een complete verrassing, want onlangs betrapten we al een Wiesmann met turbomotor op de Nordschleife. In de MF4 vinden we voortaan de 4,4-liter V8 turbomotor, die we ook kennen uit bijvoorbeeld de 7-serie. Het vermogen is ook in de MF4 407 pk. De sprint naar 100 km/h kost 4,6 seconden, en bij 291 kilometer per uur is het uit met de pret.
De MF5 heeft voortaan de motor uit de X5 M en X6 M onder de kap, en dus niet meer de atmosferische 5,0-liter V10. De V8 biturbo levert ook hier een vermogen van 555 pk. De sprint naar 100 km/h kost 3,9 seconden en de topsnelheid is 311 km/h. De Wiesmann MF3 blijft gewoon met de bekende zes-in-lijn in het gamma, maar die motor voldoet nu wel aan de Euro-V emissie-eisen.
De MF5 heeft voortaan de motor uit de X5 M en X6 M onder de kap, en dus niet meer de atmosferische 5,0-liter V10. De V8 biturbo levert ook hier een vermogen van 555 pk. De sprint naar 100 km/h kost 3,9 seconden en de topsnelheid is 311 km/h. De Wiesmann MF3 blijft gewoon met de bekende zes-in-lijn in het gamma, maar die motor voldoet nu wel aan de Euro-V emissie-eisen.