Voor de Chinese markt: Peugeot 508L

Onze 508, maar dan net iets langer

Peugeot 508L
Peugeot 508LPeugeot 508LPeugeot 508LPeugeot 508LPeugeot 508LPeugeot 508LPeugeot 508LPeugeot 508LPeugeot 508LPeugeot 508LPeugeot 508 Nederlandse platen TestPeugeot 3008 en 508 (SW) Hybrid en Hybrid4Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508

Peugeot laat tijdens de Chinese Guangzhou International Motor Show voor de eerste keer de 508L zien. Dit model is op onze 508 gebaseerd, maar speciaal voor de Chinese markt doorontwikkeld. Begin volgend jaar kunnen Chinese klanten zich klaarmaken voor het model.

Zoals de naam al doet vermoeden, zit hét verschil tussen de reguliere en Chinese 508 hem in de lengte. De wielbasis groeide voor de Aziatische markt met 55 millimeter, wat neerkomt op een totaal van 2.848 millimeter. De koets zelf groeide daardoor met 100 millimeter naar een lengte van 4.856 millimeter. De ‘L’ in 508L staat echter niet alleen voor ‘Long’, maar volgens Peugeot ook voor ‘Luxury’ en ‘Latest Technology’. De 508 lijkt sterk op de reguliere sedan zoals wij hem kennen, maar wijkt toch op enkele punten af. De portieren van de 508L hebben bijvoorbeeld wel een raamomlijsting en ook de chromen uitloper met Peugeot-aanduiding na de C-stijl is uniek voor de 508L.

De 508L profiteert als eerste van een nieuw multimedia-platform dat in samenwerking met Huawei werd ontwikkeld. De i-Cockpit wijkt verder weinig van de originele variant af. Peugeot meldt niets specifieks over het motorenaanbod, maar wel dat naast een benzine- en dieselvariant een plug-in hybride volgt. In het eerste kwartaal van 2019 staat de Peugeot 508L bij de Chinese dealers. Daar staan nu al modellen als de 301, 308 en 5008.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (52)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.