AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Volkswagen Up gaat Lupo heten
59
Na een handvol concept-cars met de naam Up, is het geen rare veronderstelling om te denken dat de kleine Volkswagen ook daadwerkelijk zo gaat heten. Maar niets is minder waar: Volkswagen stoft voor de productie de naam 'Lupo' af.
Dat meldt Autocar. De Lupo (op foto's 1 t/m 5 als mule) komt eind 2011 op de markt als opvolger van de Fox. De productie vindt plaats in Bratislava (de hoofdstad van Slowakije), terwijl de Fox in Brazilië van de band rolt. De Lupo is onderdeel van de New Small Family: ook Skoda, Seat en zelfs Audi krijgen meerdere Lupo-derivaten in het gamma. Volkswagen zelf investeert 308 miljoen euro in het project.
De auto is ongeveer 3,45 meter lang, 1,63 meter breed en 1,50 meter hoog. Daarmee is de auto meer dan een halve meter korter dan de Polo. Er komen diverse motoriseringen beschikbaar en in 2013 is het zelfs tijd voor een elektrische variant. Volkswagen verwacht overigens geen stormloop op die versie: "Tot 2020 verwachten we een aandeel van twee procent. Het zal een echt nicheproduct blijven."
De auto is ongeveer 3,45 meter lang, 1,63 meter breed en 1,50 meter hoog. Daarmee is de auto meer dan een halve meter korter dan de Polo. Er komen diverse motoriseringen beschikbaar en in 2013 is het zelfs tijd voor een elektrische variant. Volkswagen verwacht overigens geen stormloop op die versie: "Tot 2020 verwachten we een aandeel van twee procent. Het zal een echt nicheproduct blijven."
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Praktijkverbruik
Praktijkverbruik Volkswagen Lupo: Voorganger Up een zuinigheidswonder?
Reportage
Toen Volkswagen voluit voor diesel ging: de XL1 en Lupo 3L
Oud & Nieuw
Volkswagen Lupo GTI & Volkswagen Up GTI - Oud & Nieuw
Vergelijkende test