AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Volkswagen E-up is elektrische stadsauto
54
Volkswagen laat weer iets van de Up zien, dit keer is het de E-up die op de IAA in Frankfurt staat. Deze elektrische versie komt in 2013.
De Up met een lengte van 3,20 meter heeft de motor voorin. Deze E-up beschikt over een elektromotor met een piekvermogen van 60 kW/82 pk, het continuvermogen is 40 kW/54 pk. De elektromotor haalt zijn voeding uit een 240 kilo wegende lithium-ion accu en die is na 130 kilometer op. Maximaal 135 km/h loopt de E-up.
In 2011 komt de gewone Up op de markt, met driecilinder benzinemotor die ongeveer 4 liter per 100 kilometer verbruikt. Er wordt gesproken over een vanafprijs van 8.500 euro. Later verschijnt ook een driecilinder TDI en de 1.2 TSI past ook in het korte neusje.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Op Zoek Naar
Knallen voor 13k met een Abarth 500 of Volkswagen Up GTI, of voor de helft met een Renault Twingo RS
Praktijkverbruik
Zo ver komen de elektrische Volkswagen Up, Skoda Citigo en Seat Mii in de praktijk
Nieuws
Volkswagen Up is terug met 20 pk
Nieuws
De EV's van 10 jaar terug kwamen gemiddeld 200 kilometer ver
Autotest