AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Volkswagen Touareg trekt Boeing
1
Dat een SUV met V10 dieselmotor geen problemen heeft een paardentrailer of een grote caravan te trekken, valt te verwachten. Maar dat het een Touareg V10 TDI zelfs een Boeing 747 van zijn plaats krijgt, is toch wel opzienbarend...
Dat een SUV met V10 dieselmotor geen problemen heeft een paardentrailer of een grote caravan te trekken, valt te verwachten. Maar dat het een Touareg V10 TDI zelfs een Boeing 747 van zijn plaats krijgt, is toch wel opzienbarend...
Volkswagen gebruikte een productieversie van de Touareg voor de proef, met een krachtige V10 diesel van 313 pk en 750 Nm koppel. Maar om een 155 ton zware Boeing te trekken, moest er natuurlijk wel het een en ander worden aangepast.
Allereerst werd er een speciale trekconstructie gemonteerd om een verbinding te kunnen maken tussen vliegtuig en SUV. Om de wielen van de Touareg aan de grond te houden, kreeg de auto bovendien een extra ballast van 4300 kilo mee.
Ondanks slechte weersomstandigheden lukte het de Volkswagen SUV de Jumbo 150 meter vooruit te trekken.
Allereerst werd er een speciale trekconstructie gemonteerd om een verbinding te kunnen maken tussen vliegtuig en SUV. Om de wielen van de Touareg aan de grond te houden, kreeg de auto bovendien een extra ballast van 4300 kilo mee.
Ondanks slechte weersomstandigheden lukte het de Volkswagen SUV de Jumbo 150 meter vooruit te trekken.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook
Nieuws

Het einde van de Volkswagen Touareg is nu officieel nabij
Nieuws

Elektrische Volkswagen ID Touareg op komst, eerste op SSP-basis
Nieuws

De nieuwe T-Roc is de eerste hybride Volkswagen in jaren
Nieuws

'Volkswagen Touareg komt bijna aan zijn einde'
Op Zoek Naar



