AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Verkoopcijfers september 2006
September sluit het derde kwartaal met een kleine 40.000 auto's teleurstellend af. De verkoopwinst over de eerste 9 maanden bedraagt nu 2,9%. Peugeot was deze maand de grote winnaar.
September sluit het derde kwartaal met een kleine 40.000 auto's teleurstellend af. De verkoopwinst over de eerste 9 maanden bedraagt nu 2,9%. Peugeot was deze maand de grote winnaar.
Traditiegetrouw doet vrijwel iedere merk betere zaken in september dan de maand er voor. Het meeste showroomverkeer was er bij Peugeot. De 207 lijkt eindelijk op stoom te zijn gekomen. Met 1.442 eenheden was het het best verkochte model. Nauwelijks minder auto's werden er verkocht door Volkswagen, Opel en Ford. Renault en Toyota zijn deze maand de hekkesluiters van de 'grote zes'. Fiat voert de rest van de lijst aan met een opvallend goed scorende Panda (8e) en Punto (9e). Ook Nissan en Mitsubishi deden het beter dan normaal. Nissan doet goede zaken met de Micra (29e) en Note (23e), Mitsubishi had een goede maand met de Colt (14e).
Over het hele jaar gerekend heeft Volkswagen de nummer één positie met grote zekerheid binnen. Ook Opel is redelijk zeker van de tweede stek. De plaatsen drie tot en met zes zijn nog allerminst zeker. Nu staat Renault derde, Toyota sluit het rijtje voorlopig af. Fiat is dankzij de Grande Punto helemaal terug op de 9e plek. Ook Daihatsu (+44,2%) Saab (+46,6%) en Lexus (+247%) doen goede zaken dit jaar. Het jaar valt tot nu toe tegen voor Volvo (-17,5%), Nissan (-13,8%) en Mazda (-15,2%). Bij Volvo en Nissan moeten respectievelijk de C30 en Qashqai op termijn weer voor verbetering zorgen. Voor Mazda ziet het er voorlopig somber uit zonder een belangrijke introductie op korte termijn.
Plaats een reactie