AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Verkoopcijfers maart 2005
Ook een maand na de AutoRAI, lijken de verkoopcijfers nog niet veel op te krabbelen. Over het hele eerste kwartaal bedraagt het verlies -3,2% ten opzichte van 2004. En dat was al een mager jaar.
Ook een maand na de AutoRAI, lijken de verkoopcijfers nog niet veel op te krabbelen. Over het hele eerste kwartaal bedraagt het verlies -3,2% ten opzichte van 2004. En dat was al een mager jaar.
Ondanks positieve geluiden over de Nederlandse economie, is het aan de autoverkopen nog niet te merken. Alle grote merken noteren verlies, op positie nummer 8 staat pas de eerste winnaar, namelijk Volvo. Ook Hyundai, Audi, Kia, BMW, Mitsubishi en Skoda laten een plus zien. Maar Renault (-9%), Peugeot (-6%), Volkswagen (-16%), Opel (-15%), Ford (-11%), Toyota (-6%) en Citroën (-17%) dalen allemaal harder dan de totale markt. Er is een verschuiving naar de middenmotors gaande waar vooral de Zuid-Koreanen van profiteren.
In de maand maart wist Opel de eerste plek te bemachtigen. Daarmee loopt het merk in het tussenstand over het hele jaar weer iets in, het verschil met de nummer 1 Renault bedraagt ongeveer 2.300 auto"s. Ook bij de modellen wist Opel met de Astra voor het eerst in lange tijd de eerste positie te verzilveren, er werden 134 meer Astra"s dan Peugeots 307 verkocht. Over het hele kwartaal gerekend gaat de 307 nog aan kop, maar onbedreigd is die positie al lang niet meer.
verkoopcijferoverzicht januari-maart 2005 t.o.v. januari-maart 2004
verkoopcijferoverzicht maart 2005 t.o.v. februari 2005
bron: A2SP
Ondanks positieve geluiden over de Nederlandse economie, is het aan de autoverkopen nog niet te merken. Alle grote merken noteren verlies, op positie nummer 8 staat pas de eerste winnaar, namelijk Volvo. Ook Hyundai, Audi, Kia, BMW, Mitsubishi en Skoda laten een plus zien. Maar Renault (-9%), Peugeot (-6%), Volkswagen (-16%), Opel (-15%), Ford (-11%), Toyota (-6%) en Citroën (-17%) dalen allemaal harder dan de totale markt. Er is een verschuiving naar de middenmotors gaande waar vooral de Zuid-Koreanen van profiteren.
In de maand maart wist Opel de eerste plek te bemachtigen. Daarmee loopt het merk in het tussenstand over het hele jaar weer iets in, het verschil met de nummer 1 Renault bedraagt ongeveer 2.300 auto"s. Ook bij de modellen wist Opel met de Astra voor het eerst in lange tijd de eerste positie te verzilveren, er werden 134 meer Astra"s dan Peugeots 307 verkocht. Over het hele kwartaal gerekend gaat de 307 nog aan kop, maar onbedreigd is die positie al lang niet meer.


bron: A2SP
Plaats een reactie
Lees ook
Designdrive BMW 6-serie E24: waarom dit de ultieme sharknose en een designicoon is
Autotest
Praktijkervaring BMW Z4 (E89): klapdak last of gemak?
Autotest
Test: Volvo EM90 - gevalletje hygge meets hightech
Achtergrond
Auto's stukmaken zodat jij dat niet hoeft te doen
Koopgids