AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Verkoopcijfers februari 2005
Was januari nog hoopvol begonnen, februari liet een mager verkoopresultaat zien. Over de eerste twee maanden staan de verkoopcijfers al weer 3,8% in de min ten opzichte van vorig jaar. Renault wist veruit de meeste auto's te verkopen.
Was januari nog hoopvol begonnen, februari liet een mager verkoopresultaat zien. Over de eerste twee maanden staan de verkoopcijfers al weer 3,8% in de min ten opzichte van vorig jaar. Renault wist veruit de meeste auto's te verkopen.
Vrijwel ieder merk verkocht in februari minder auto's dan in januari. In principe wel voor de hand liggend, omdat veel kopers hun auto bewust in januari op kenteken laten zetten. Net als januari bezetten Renault en Peugeot de eerste twee plaatsen. Het vorige maand tegenvallende Opel krabbelt weer iets op, het merk steeg van plek 6 naar plek 3. Volkswagen en Ford completeren de top 5.
Over de eerste twee maanden gerekend hebben de beide Franse merken plus Volkswagen de top 3 stevig in handen. Opel staat overall nog steeds zesde. Het Duitse merk staat bekend als een trage starter, maar nu al een verschil van bijna 6000 auto's met de kop lijkt lastig overbrugbaar. Het is wellicht nog een beetje vroeg om conclusies te trekken, maar Volvo, Hyundai, Kia en Audi lijken een goed jaar tegemoet te gaan. Ford, Volkswagen, Citroën en Fiat doen een flinke stap terug.
Bij de modellen gaat de Peugeot 307 nog steeds aan de leiding, maar de overtuigende voorsprong van vorig jaar is verdwenen. Het aantal verkochte 307's ligt maar liefts 30% lager. Maar een uitstekend scorende 407 maakt dit grotendeels weer goed. Renault doet onveranderd goede zaken met de Scénic (zelfs derde in februari), maar ook de nieuwe Modus komt aardig op gang. Ook de verkoopcijfers van de Opel Astra lijken eindelijk op peil te komen, mede dankzij de nieuwe stationwagon.
verkoopcijferoverzicht januari-februari 2005 t.o.v. januari-februari 2004
verkoopcijferoverzicht februari 2005 t.o.v. januari 2005
bron: A2SP
Vrijwel ieder merk verkocht in februari minder auto's dan in januari. In principe wel voor de hand liggend, omdat veel kopers hun auto bewust in januari op kenteken laten zetten. Net als januari bezetten Renault en Peugeot de eerste twee plaatsen. Het vorige maand tegenvallende Opel krabbelt weer iets op, het merk steeg van plek 6 naar plek 3. Volkswagen en Ford completeren de top 5.
Over de eerste twee maanden gerekend hebben de beide Franse merken plus Volkswagen de top 3 stevig in handen. Opel staat overall nog steeds zesde. Het Duitse merk staat bekend als een trage starter, maar nu al een verschil van bijna 6000 auto's met de kop lijkt lastig overbrugbaar. Het is wellicht nog een beetje vroeg om conclusies te trekken, maar Volvo, Hyundai, Kia en Audi lijken een goed jaar tegemoet te gaan. Ford, Volkswagen, Citroën en Fiat doen een flinke stap terug.
Bij de modellen gaat de Peugeot 307 nog steeds aan de leiding, maar de overtuigende voorsprong van vorig jaar is verdwenen. Het aantal verkochte 307's ligt maar liefts 30% lager. Maar een uitstekend scorende 407 maakt dit grotendeels weer goed. Renault doet onveranderd goede zaken met de Scénic (zelfs derde in februari), maar ook de nieuwe Modus komt aardig op gang. Ook de verkoopcijfers van de Opel Astra lijken eindelijk op peil te komen, mede dankzij de nieuwe stationwagon.


bron: A2SP
Plaats een reactie