AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Ultieme R8 van Wheelsandmore
21
U wilt de ultieme R8, maar de V10 is voor u te gewoontjes? Geen nood, want Wheelsandmore heeft een eigen oplossing voor.
Allereerst biedt Wheelsandmore voor 1.700 euro een andere chip aan, waardoor het vermogen de V8 stijgt van 420 naar 450 pk. Voor wie echt gek wil doen is er een compressorkit, die het vermogen doet stijgen naar 530 pk. Dat kost u wel een extra 32.500 euro.
Ook biedt de tuner een andere uitlaatdemper aan. Het systeem kost 4.800 euro en bevat een speciale klep die voor een extra sportief geluid zorgt. Voor weer 900 euro extra is deze klep handmatig te bedienen. Een raceonderstel met aluminium delen kost 3.999 euro. Wie de rijhoogte van z'n R8 met 30 millimeter wil kunnen variëren, moet 8.949 euro aftikken.
En de mogelijkheden houden maar niet op. Voor nog eens 5.500 euro extra heeft Wheelsandmore een spoilerlip en een diffusor van koolstofvezel in de aanbieding. 20 inch lichtmetaal met Dunlop Sport Maxx rubber kost in Duitsland minimaal 9.250 euro. Wie een beetje kan rekenen, snapt dat de R8 van Wheelsandmore ook ten opzichte van een R8 V10 niet bepaald een koopje is. Maar ja, exclusiviteit heeft natuurlijk z'n prijs.
Ook biedt de tuner een andere uitlaatdemper aan. Het systeem kost 4.800 euro en bevat een speciale klep die voor een extra sportief geluid zorgt. Voor weer 900 euro extra is deze klep handmatig te bedienen. Een raceonderstel met aluminium delen kost 3.999 euro. Wie de rijhoogte van z'n R8 met 30 millimeter wil kunnen variëren, moet 8.949 euro aftikken.
En de mogelijkheden houden maar niet op. Voor nog eens 5.500 euro extra heeft Wheelsandmore een spoilerlip en een diffusor van koolstofvezel in de aanbieding. 20 inch lichtmetaal met Dunlop Sport Maxx rubber kost in Duitsland minimaal 9.250 euro. Wie een beetje kan rekenen, snapt dat de R8 van Wheelsandmore ook ten opzichte van een R8 V10 niet bepaald een koopje is. Maar ja, exclusiviteit heeft natuurlijk z'n prijs.