Toyota C-HR PHEV stukje goedkoper
Even duur als stekkerloze High Power
Toyota stelt de prijzen van de plug-inhybride C-HR nu al naar beneden bij. De stekkerversie van de cross-over wordt daarmee exact even duur als de krachtigste variant zonder oplaadmogelijkheid.
De huidige, tweede generatie Toyota C-HR is de eerste C-HR die je ook als plug-inhybride kunt bestellen. In dat geval combineert hij de aandrijflijn van de nieuwe Prius PHEV met de hoge koets van de ‘High Rider’. Dat is voor velen ongetwijfeld een aantrekkelijk pakket, maar je betaalde er flink voor. De C-HR Plug-in Hybrid moest aanvankelijk minimaal €45.995 kosten, maar is er nu voor een significante €3.500 minder. Voor €42.495 stap je in een Dynamic-versie, de prijzen van de overige uitvoeringen vind je hieronder. Alle prijzen zijn hiermee exact gelijk aan die van de 190 pk sterke High Power Hybrid zonder stekker, waarmee de rol voor de plug-in hybride in Nederland ongetwijfeld flink gaat groeien ten koste van die High Power. De voordeligste variant is en blijft uiteraard de 140 pk sterke 1.8 Hybrid, die er voor € 37.295 is. Basisversie Active is er overigens louter in combinatie met deze motor. Een Dynamic kost met 140 pk 40.495, dus vanaf dat niveau is het prijsverschil met de plug-inhybride precies €2.000.
Bestaande bestellingen
Geen nood voor wie al een C-HR PHEV had besteld: zij krijgen de auto voor de nieuwe prijs en horen via de dealer over deze financiële meevaller. Toyota heeft nog geen PHEV's afgeleverd, dus de wijziging kan nog worden doorgevoerd zonder bestaande klanten te benadelen.
Prijzen Toyota C-HR 2.0 High Power Plug-In
Dynamic | € 42.495 |
First Edition | € 44.995 |
Executive | € 47.995 |
GR Sport Plus | € 48.895 |
Première Edition | € 52.495 |
GR Sport Première Edition | € 53.395 |
Signalement
Merk | Toyota |
---|---|
Model | C-HR Plug-in Hybrid 220 Dynamic |
Carrosserie | 5-deurs, suv |
Transmissie | automaat |
Aandrijving | voorwielaandrijving |
Nieuwprijs | € 38.690 |
Specificaties
Brandstof | benzine |
Motor | 4-cil. in lijn, plug-in hybride |
Cilinderinhoud | 1.987 cc |
Maximaal vermogen | 164 kW / 223 pk bij 6.000 tpm |
Maximaal koppel | 190 Nm bij 4.400 tpm |
Accu capaciteit (bruto) | 14 kWh |
Inhoud brandstoftank | 43 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.362 mm / 1.832 mm / 1.564 mm |
Wielbasis | 2.640 mm |
Massa leeg | 1.620 kg |
Laadvermogen | 510 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 725 kg / 725 kg |
Banden | 225/55R18Prijzen |
Topsnelheid | 180 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 7,4 s |
CO2-uitstoot (WLTP) | 19 g/km |