AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Tien miljoen snelheidsboetes in 2007
Groot feest bij het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB): nog nooit kon de instantie zoveel van de gevreesde acceptgiro's versturen. De teller staat dit jaar in de buurt van 10 miljoen bekeuringen.
Dit schrijft de Telegraaf. De stijging komt vooral door de toename van het aantal trajectcontroles. In 2006 zorgden deze voor 1,9 miljoen bekeuringen, dit jaar steeg dit getal naar 2,4 miljoen. In 71,5 procent van de gevallen betrof het kleine snelheidsovertredingen (4 tot 10 kilometer per uur te hard).
Koos Spee, hoofd van het Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie (BVOM), bestrijdt dat de politie een 'bonnenfabriek' is: "We zijn niet uit op een quotum, maar zorgen ervoor dat automobilisten tegenwoordig banger zijn om gepakt te worden. Mensen die veel te hard reden, zijn bovendien langzamer gaan rijden. Hierdoor steeg het percentage bekeuringen voor kleine overtredingen."
Koos Spee, hoofd van het Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie (BVOM), bestrijdt dat de politie een 'bonnenfabriek' is: "We zijn niet uit op een quotum, maar zorgen ervoor dat automobilisten tegenwoordig banger zijn om gepakt te worden. Mensen die veel te hard reden, zijn bovendien langzamer gaan rijden. Hierdoor steeg het percentage bekeuringen voor kleine overtredingen."
Plaats een reactie
Lees ook
Autotest
Test: Toyota bZ4X (2025) - Rijden met bijgepunte EV die klaar is voor 2026
Achtergrond
Te snelle elektrificatie grootste boosdoener problemen EV's en PHEV's, maar ook ADAS speelt rol
Autotest
Stef kan niet zonder Volvo: zes fraaie klassiekers en voor dagelijks gebruik een XC40
Reportage
Deze klassieke Alfa Romeo kent bijna niemand en klinkt als een Volvo 240
Nieuws