AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Think city - Eerste kennismaking

26 reacties

Video
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 

De eerste elektrische auto met Europese typegoedkeuring is een feit: de Think City. Samen met het Journaal op 3 maakten we kennis met dit € 37.695 kostende karretje met het voorkomen van een brommobiel.

Lezersreacties (26)

Reageren
Sub-reacties inklappen
johanc
johanc
  • 0
wahahaa die prijs!!!!!
Volgens mij neem je dan gelijk het hele bedrijf over waar dit goggomobieltje gemaakt is.
Jarno
Jarno
  • 0
Zal wel een verkoopkanon worden voor dat bedrag haha.

Je moet wel een hele erge milieufreak zijn wil je zo'n karretje kopen...
Anoniem
Anoniem
  • 0
Leuk een brommobiel van plastic!
Rij-bereik kan volgens mij zo worden opgelost: Generator op benzine achterin. die je aanzet zodra je rijdt zodat de accu vol blijft.

Hahaha! Wat een mislukking! Meer nadelen dan voordelen, je betaald 4x zoveel. Maar ja geen uitstoot(heb je trouwens ook niet als je niet gaat rijden met een benzine auto) en je helpt de economie en de regering een handje(met geld)
Anoniem
Anoniem
  • 0
Als dit de toekomst is... Geef mij maar een Tesla
Anoniem
Anoniem
  • 0
38duizond uro he! voor een scootmobiel wel erg duur. en bovendien maar 180km op 10 uur laden..DOE NORMAAL JONGENS! alleen voor rijkere en voor in de stad!!!!en scootmobiel uiterlijk en formaat dus..haaaaaha
Hij reed dan nog wel aardig voor zo'n plastic koektrommel..
Ik zou zeggen: STAP 0,1 elektrisch rijden!
(ik heb t filmpje hierboven niet gezien, moet nog even flashplayer installeren)
Aston
Aston
  • 0
Belachelijk. Dit is gewoon te grappig. Hij wordt in elke lidstad toegelaten omdat hij toch nooit door iemand gekocht zal worden. WHAHA. 40000 euro. Doe mij dan maar twee volgeladen B of C-segment auto's. Wel de green-versie. Dan is het ook nog groen!
Heel erg lelijk is hij niet maar ik zal er niet in gezien willen worden. Geef mij maar een goede fiets en regenjack/paraplu voor als het regent. Dan ben ik voor 1000 euro klaar.
Anoniem
Anoniem
  • 0
volkomen geschift 40d euro voor zo'n ding met een actieradius van 180 KM en een oplaadtijd van 11 uur !
Anoniem
Anoniem
  • 0
Zieter uit als een auto voor lichamelijk gehandicapten maar diegene die 'm koopt is eigenlijk geestelijk gehandicapt.(40000 euri.......mafkees)
Anoniem
Anoniem
  • 0
Misschien kan er de 'naam' Again aan worden toegevoegd.... ;-) Je kunt wel heeeeeeel veel fossiele brandstoffen verstoken om heeeeeeel ver weg te komen in heel wat meer auto voor je geld... What were they thinking?
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ik vind hem ronduit lelijk....er rijden mooiere brommobielen rond. Daarom was de auto ook jarenlang geen succes. Je zal er als gemeenteambtenaar van Amsterdam mee op pad moeten zo meteen...Wie verzint zoiets!!...

Ik vind het ook erg onverstandig van de politiek om nu juist deze lelijke auto te gaan promoten als DE elektrische auto. Dan weet je zeker dat er een negatief imago zal ontstaan wat zal blijven hangen. Had dan een elektrische smart genomen!!..ook geen onverdeeld succes, maar inmiddels wel geaccepteerd. En zo meteen de elektrische Iq van Toyota.

Maar goed, de maker van de Think heeft even de illusie van succes waar zo lang op gewacht is. Met royale geldstromen van o.a. de gemeente Amsterdam. Was blijkbaar even hard nodig na de "mislukte" milieuzone. En al dat geld nu in tijden van crisis nog wel.

Tja..je vraagt je soms af wanneer ze het leren..die heren en dames politici...
Anoniem
Anoniem
  • 0
tja lijkt me dat de overheid eerst wat stimlansen moet leveren... btw / bpm laten vallen en wellicht een subsidie ?
stimuleert wel weer de innovativiteit van deze sector.

tot die tijd... doe mij maar een Tesla
Anoniem
Anoniem
  • 0
Is trouwens de uitspraak 0gram CO2 niet iets te voorbarig? Enkel wie thuis een windmolen heeft staan of een eigen waterkrachtstation kan aan zijn energie geraken zonder CO2 uitstoot. Zo lang dit niet het geval is moeten ze de uitstoot van de opwekking meerekenen. En is 1 kwh in een gewone centrale niet 400 gram of zo??
Anoniem
Anoniem
  • 0
Als dat echt zo is van de 400gr per kWh dan begrijp ik niet waar dit naar toe gaat:

Stel: je rijdt met een middenklasser auto, uitgerust met een 100pk motor (wattegenwoordig in een Golf bijvoorbeeld voor een uitstoot van ca. 110 gr/km zorgt), een uur lang. De gemiddelde snelheid bedraagd 50 km/h (niet onrealistisch) en het gemiddelde vermogensgebruik ligt op 25% van maximaal. Dus: gemiddeld 18,4kW (100pk*25%/1.36). Een uur lang is dus 18,4kWh. Dit vermenigvuldigen met 400gram uit je stopcontact: 7200gr totaal. Deel dit door 50km en je komt uit op: 144 gram per kilometer!

Misschien is de manier van berekenen niet helemaal juist, maar de kracht en energie die een verbrandingsmotor op deze manier levert komt overeen met wat een elektromotor in eenzelfde situatie zou moeten, en dus via je stopcontact aan CO² uitstoot..

Conclusie: zonder groene stroom dweilen we met de kraan open. Om nog maar te zwijgen over de prijssteiging per kW als iedereen elektrisch gaat rijden (op groen)..
Anoniem
Anoniem
  • 0
BOOBIESSSS!

lelijk ding met vooruitstrevende techniek.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Dit brommobieletje word overschat, een electrische Mini is sneller en praktischer en word al verkocht.
vanel911
vanel911
  • 0
Na zeven jaar moet je ook nog even de accu's vervangen, dat kost 12.000 euro en ik denk niet dat ze in de grijze Kliko mogen.
Anoniem
Anoniem
  • 0
ik heb al eens een keer berekend wat elektrisch rijden ongeveer aan CO2 uitstoot. Maar hier komt ie nog een keer:
Gemiddeld kost een kWh stroom 450 gram CO2. En op 1 kWh kan een electrische auto gemiddeld 8 km rijden. Dus een simpele som leert ons dat een elektrische auto 56 gram CO2 per km uitstoot.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Onzin. Als je een groene stroom contract hebt is het gewoon 0 gr CO2/km. Bij grijs... < 25 gr CO2/km. Zie : http://www.zerauto.nl/blog/index.php/2008/12/31/hoe-milieuvriendelijk-is-elektrisch-rijd

Scheelt dus enorm veel gewoon.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ik weet werkelijk niet hoe ik moet reageren.

38 ruggen: veels te duur voor geen zitruimte,
stroom: kost niets (of toch wel en wat komt er vrij bij het opwekken van elektriciteit?),
uiterlijk: subjectief.

Iemand al een botsproef gezien? Graag melden want ik ben erg benieuwd.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Is deze dan bpm vrij? Zo niet, dan krijgt een minister Urlings met zachte G, een enorme schop onder zijn kl*ten!
Anoniem
Anoniem
  • 0
GEWELDIG !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

HET BEGIN IS ER. ZO. IK DENK EEN BEETJE ANDERS DAN JULLIE.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Het zijn de eerste stapjes, je moet dit volgens mij in een meerjaren perspectief zien.

Stroom wordt steeds groener en deze auto's kunnen ook steeds goedkoper gemaakt worden. Accuus worden recyclebaar en de circel is weer rond. We moeten alleen nog 10 jaar wachten en blijven doorontwikkelen totdat het echt een concurerend alternatief wordt.