AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Tesla ontvouwt toekomstplannen
7
De Tesla Roadster is inmiddels in productie, maar daar blijft het zeker niet bij, als het aan de directie van het bedrijf ligt. Aron Plasthorn, Tesla's marketingdirecteur in Europa, heeft tegenover ATZ Magazine de plannen uit de doeken gedaan.
Sinds maart dit jaar heeft Tesla veertig Roadsters gebouwd. Momenteel bouwt het Amerikaanse bedrijf vier auto's per week, vanaf september moet dat aantal stijgen naar tien per week. Vanaf 2009 moet de weekproductie stijgen naar 40 stuks.
Eind 2010 komt er een tweede model, dat voorlopig de codenaam Tesla 2 heeft. Dit is een grote sedan die z'n pijlen richt op de Karma van aartsrivaal Fisker. In 2013 komt de Tesla 3, een model dat ongeveer even duur als een Toyota Prius moet worden.
De Tesla Roadster is vanaf mei 2009 ook in Europa leverbaar. De productie start met een speciale oplage van 250 stuks. Deze eerste exemplaren gaan 100.000 euro per stuk kosten, exclusief belastingen. Tesla maakt gebruik van de moderne lithium-ion-accu's, ondanks adviezen van Europese experts die waarschuwen voor oververhitting.
Eind 2010 komt er een tweede model, dat voorlopig de codenaam Tesla 2 heeft. Dit is een grote sedan die z'n pijlen richt op de Karma van aartsrivaal Fisker. In 2013 komt de Tesla 3, een model dat ongeveer even duur als een Toyota Prius moet worden.
De Tesla Roadster is vanaf mei 2009 ook in Europa leverbaar. De productie start met een speciale oplage van 250 stuks. Deze eerste exemplaren gaan 100.000 euro per stuk kosten, exclusief belastingen. Tesla maakt gebruik van de moderne lithium-ion-accu's, ondanks adviezen van Europese experts die waarschuwen voor oververhitting.