Techrules presenteert productiemodel in Genève
Nog extremer?
Opmerkelijk genoeg lijkt de auto op de schets minder productierijp dan de al vrij bizarre AT96 en GT96 van vorig jaar. Dat komt met name door de drie 'koepeltjes' die de reguliere cabine lijken te vervangen. De tekening roept dan ook wat vragen op. Ook naar de aandrijflijn is het nog gissen, al belooft Techrules dat de Turbine-Recharging Electric Vehicle (TREV)-aandrijflijn behouden blijft. In de twee concept-cars van vorig jaar voorzag de op kerosine (AT96) of aardgas (GT96) lopende turbine een elektromotor met 1.044 pk van stroom. Ook een reguliere oplaadmogelijkheid was present, wat van de auto's echte plug-inhybrides maakt. In elektrische modus moesten de vorig jaar getoonde hypercars 150 km ver kunnen komen, maar als ook de brandstofvoorraad wordt aangesproken zou de actieradius maar liefst 2.000 km bedragen.
Wat er allemaal terecht komt van de ambitieuze plannen, zal binnenkort blijken als het doek helemaal van deze nieuweling gaat. De Salon van Genève opent op 9 maart z'n deuren.