AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Straatversie van race-Maserati
Maserati brengt een straatversie uit van de MCC waarmee in het FIA GT-kampioenschap gaat worden geracet. Deze MC12 haalt een topsnelheid van 330 km/u.
Maserati brengt een straatversie uit van de MCC waarmee in het FIA GT-kampioenschap gaat worden geracet. Deze MC12 haalt een topsnelheid van 330 km/u en kan in 3,8 seconden van 0 naar 100.
De MC12 geeft een knipoog naar het raceverleden van Maserati. De auto is alleen leverbaar in dit blauw-wit. Dat is de kleur waarmee in de jaren '60 ook de fameuze 'Birdcages' over het circuit gingen. Dit jaar worden 30 MC12's gebouwd, waarvan er 25 zijn bedoeld voor het gebruik op de openbare weg. In 2005 worden nog eens 25 stuks geassembleerd.
De auto is 5,14 meter lang, 2,10 meter breed en slechts 1,20 hoog. Het spreekt voor zich dat de motor nauw is verwant aan die van de race-auto. Het gaat om een 6,0-liter V12 die 632 pk levert en een maximum koppel heeft van 652 Nm bij 5.500 tpm. Ondanks dit surplus aan vermogen is de MC12 volgens Maserati gemakkelijk te berijden. Daarnaast is deze Maserati voorzien van de Cambiocorsa-transmissie waarbij kan worden gekozen uit een Sport- en een Race-stand.
Het dak van de MC12 is afneembaar, zodat naar keuze met een coupé of een cabriolet kan worden gereden. Verder zijn er veel racy accenten in het interieur. Er is een blauwe startknop en de bovenkant van het stuur is afgeplat. De instrumenten zijn als in een cockpit rond de bestuurder geplaatst en er is rijkelijk gebruik gemaakt van carbon. De enige luxigheden je in de MC12 kunt vinden, zijn elektrisch bedienbare ramen en climat control.
Na de zomer worden de eerste Maserati's MC12 met een Europese typegoedkeuring aan de klanten afgeleverd.
De auto is 5,14 meter lang, 2,10 meter breed en slechts 1,20 hoog. Het spreekt voor zich dat de motor nauw is verwant aan die van de race-auto. Het gaat om een 6,0-liter V12 die 632 pk levert en een maximum koppel heeft van 652 Nm bij 5.500 tpm. Ondanks dit surplus aan vermogen is de MC12 volgens Maserati gemakkelijk te berijden. Daarnaast is deze Maserati voorzien van de Cambiocorsa-transmissie waarbij kan worden gekozen uit een Sport- en een Race-stand.
Het dak van de MC12 is afneembaar, zodat naar keuze met een coupé of een cabriolet kan worden gereden. Verder zijn er veel racy accenten in het interieur. Er is een blauwe startknop en de bovenkant van het stuur is afgeplat. De instrumenten zijn als in een cockpit rond de bestuurder geplaatst en er is rijkelijk gebruik gemaakt van carbon. De enige luxigheden je in de MC12 kunt vinden, zijn elektrisch bedienbare ramen en climat control.
Na de zomer worden de eerste Maserati's MC12 met een Europese typegoedkeuring aan de klanten afgeleverd.
Plaats een reactie