Sneller laden voor Audi Q4 e-tron

Plus: Amazon en meer zwart

Audi Q4 e-tron en Q4 e-tron Sportback

Audi komt met een reeks kleine wijzigingen en toevoegingen voor zijn elektrische modellen op MEB-basis, de Audi Q4 e-tron en Audi Q4 Sportback e-tron. Het grootste nieuws: sneller snelladen.

De extra snellaadcapaciteit geldt specifiek voor de versies met de grote 77 kWh-batterij. In de prijslijst zijn dat de Q4 40, Q4 45 quattro en de Q4 50 quattro, uiteraard ongeacht de carrosserievorm. Deze auto’s konden tot nu toe met maximaal 125 kW worden volgepompt, maar kunnen in een licht vernieuwde vorm nu 135 kW aan. Met een ’40’ zakt de laadtijd van 5 naar 80 procent daarmee onder het halfuur, met volgens opgave 29 minuten.

Als een complete verrassing komt die stap overigens niet, want de technisch nagenoeg identieke Volkswagen ID5 – die weer het gladde broertje is van de ID4 – kon dit ook al. Ook kreeg de Skoda Enyaq al een soortgelijke update.

De kortere laadtijd is volgens Audi het gevolg van geoptimaliseerde software, maar geldt vooralsnog niet voor bestaande exemplaren. De update brengt ook Amazon Alexa-diensten, met spraakbediening. Bovendien is de app verbeterd, waarmee het onder meer makkelijker moet worden om routes te plannen.

Tot slot zijn er een paar minimale uiterlijke wijzigingen, althans tegen meerprijs. Zo is er nu een Plus-variant van het ‘Optiekpakket Zwart’, dat buiten een zwarte ‘grille’ ook zwarte Audi-ringen brengt. Dat scheelt weer een ritje naar de wrapper voor wie dat mooi vindt. De lakkleur zwart is nu bovendien verkrijgbaar op alle uitvoeringen, waar dit tot nu toe was voorbehouden aan introductiemodel Edition One.

PRIVATE LEASE Audi Q4

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (39) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.