Snelle station-studie van Chevrolet

Chevrolet Nubira Stationwagon WTCC R+
Chevrolet Nubira Stationwagon WTCC R+Chevrolet Nubira Stationwagon WTCC R+Chevrolet Nubira Stationwagon WTCC R+Chevrolet Nubira Stationwagon WTCC R+Chevrolet Nubira Stationwagon WTCC R+Chevrolet Nubira Stationwagon WTCC R+Chevrolet Nubira Stationwagon WTCC R+Chevrolet Nubira Stationwagon WTCC R+Chevrolet Nubira Stationwagon WTCC R+Chevrolet Nubira Stationwagon WTCC R+Chevrolet Nubira Stationwagon WTCC R+
Chevrolet toont op de IAA in Frankfurt eens studiemodel van een snelle stationwagen. De auto is geïnspireerd op de Nubira die meedoet aan het WTCC raceckampioenschap.
Chevrolet toont op de IAA in Frankfurt eens studiemodel van een snelle stationwagen. De auto is geïnspireerd op de Nubira die meedoet aan het WTCC raceckampioenschap.

Al eerder liet Chevrolet een WTCC-burgerversie zien van de Nubira sedan. Nu toont het merk een concept voor een snelle stationwagen versie. Volgens Chevrolet is de kans zeker aanwezig dat deze auto binnenkort bij de dealers staat.

Voor een sportief uiterlijk van de Nubira Stationwagon WTCC+ zorgen extra brede banden, een voorbumper met grote lcuhtinlaten, bredere spatborden en zijskirts. Aan de achterkant is er een bumper met een zogeheten venturi-effect. Tot slot zijn er nog donker getinte ramen en staat de auto drie centimeter lager bij het asfalt dan andere Nubira's. Voor wie er dan nog aan de identiteit twijfelt, zijn er nog diverse R+-logo's.

In het interieur is er de luxe van lederen bekleding. Ook zijn er verschillende aluminium accenten en zijn er speciale pedalen, een sportieve pokknop en een sportstuur.

Onder de motorkap ligt een 1,8-liter motor met een door het Zwitserse Delta-motor ontwikkelde supercharger en een tussenkoeler. Het voert de standaard krachtbron op van 123 pk nar 172 pk en het maximale koppel stijgt van 165 Nm naar 230 Nm. Die truc paste Chevrolet al eerder toe bij de WTCC+-versie van de sedan. De stationwagen kan mijn zijn aangepaste techniek 215 km/u en sprint in ongeveer 8 seconden van 0 naar 100.

De speciale Chevrolet staat op 17 inch wielen en heeft aangepaste remmen. Zo hebben de schijven vooraan een diameter van 325 millimeter. Om zijn sportieve karakter tijdens het rijden niet te verloochenen, is de Chevy tot slot voorzien van een uitgebreid aangepaste vering, demping en onderstelafstelling.

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.