Ruig randje: Citroën C5 CrossTourer

Citroën C5 CrossTourer
Citroën C5 CrossTourerCitroën C5 CrossTourerCitroën C5 CrossTourerCitroën C5 CrossTourerCitroën C5 CrossTourerCitroën C5 CrossTourerCitroën C5 CrossTourerCitroën C5 CrossTourer
Wie een compromis zoekt tussen een normale stationwagon en een cross-over of SUV, kan bij Citroën binnenkort terecht bij de C5 CrossTourer, een C5 Tourer die wat hoger op z'n poten is gezet.

We kennen het recept van bijvoorbeeld de Peugeot 508 SW RXH en Opel Insignia Country Tourer: een stationwagon met extra bodemspeling en wat uiterlijke opsmuk in de vorm van onder andere kunststof spatbordverbreders.

De Citroën C5 CrossTourer tapt uit hetzelfde vaatje. Behalve de geprononceerde spatbordranden herken je de opgeruigde C5 aan de matgrijze dakrails, verchroomde spiegelkappen, aluminiumkleurige 'skidplates' aan voor- en achterkant en 18-inch lichtmetalen wielen die zijn gespoten in matgrijs met diamantglans.

Bij de versies met Hydractive III+ -vering kun je de wagenhoogte van de C5 CrossTourer met maximaal 15 mm laten toenemen, tot een snelheid van 70 km/h. Je kunt Hydractive III+ bestellen op alle versies behalve de e-HDi 115 Airdream ETG. Laat dit nu wel de enige motorisering zijn die in aanmerking komt voor 20 procent bijtelling.

De Citroën C5 CrossTourer maakt z'n publieksdebuut op de Salon van Genève. De levering start in mei. Welke motoren precies beschikbaar komen voor de nieuwkomer en wat één en ander moet gaan kosten, is nog even afwachten.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (72)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.