Renault Symbioz: Captur met maatje meer nu al te zien

Bagagepret

Renault Symbioz (gelekt)
Renault Symbioz (gelekt)Renault Symbioz (gelekt)Renault Symbioz (gelekt)Renault Symbioz (gelekt)Renault Symbioz (gelekt)Renault Symbioz (gelekt)

De onthulling van de Renault Symbioz staat voor later deze week gepland, maar helaas voor de Fransen heeft de splinternieuwe cross-over nu al zijn eerste meters op het digitale wegennet gemaakt.

In februari werd duidelijk dat Renault binnenkort het doek trekt van een nieuw model: de Symbioz. De Renault Symbioz beleeft op 2 mei zijn door Renault zelf gefaciliteerde debuut, maar dankzij Patentati.it kunnen we je de auto nu al vanuit alle hoeken laten zien.

De Renault Symbioz is een 4,41 meter lange cross-over die met die afmetingen het gat opvult tussen de Captur en de Austral. De Symbioz is 10 centimeter korter dan de Austral, maar wel een flinke 18 centimeter langer dan de Captur. Die Captur is hierbij belangrijk. Tot aan de B-stijl is de Renault Symbioz namelijk gewoon een Captur, maar daarachter is nagenoeg alles anders. Het dak loopt verder door naar achteren, de raamlijn en dus ook de achterportieren zijn anders dan die van de Captur en de achterzijde is zelfs helemaal eigen. Hier zien we meer dan bij de vernieuwde Captur designinvloeden van jongere modellen zoals de Rafale en de elektrische Scenic.

Renault had al een tijdje geen stationwagon meer van de Clio en de Mégane Estate is inmiddels behoorlijk op leeftijd. De Symbioz lijkt dan ook het model waarmee Renault met een nieuw model komt voor wie graag de ruimte van een stationwagon zoekt. De Renault Symbioz krijgt in ieder geval een hybride aandrijflijn en er komt géén elektrische versie. Ook hier zijn er - niet geheel verrassend - veel overeenkomsten met de Captur.

PRIVATE LEASE Renault Symbioz

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (63)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.