Renault Sandero wordt Dacia

Renault Sandero
Renault SanderoRenault SanderoRenault SanderoRenault SanderoRenault SanderoRenault SanderoRenault SanderoRenault SanderoRenault Sandero
Speciaal voor de Zuid-Amerikaanse markt heeft Renault de Sandero ontwikkeld. Het is de eerste keer dat Renault buiten Europa een nieuw model introduceert. Hoewel de Sandero later ook als Dacia op de Europese markt komt, staat de auto niet op de IAA.
De nieuwe sedan is ontwikkeld op hetzelfde platform als de Logan en wordt geproduceerd in de Ayrton Senna fabriek in het Braziliaanse Curitiba. Daar komt de Sandero in december op de markt, daarna volgt Argentinië. Het is de bedoeling dat de Sandero uiteindelijk wereldwijd wordt verkocht. Er wordt nog bekeken waar de productie dan gaat plaatsvinden. Renault verwacht dat in 2008 een van de Sandero afgeleid model in Europa aan de Dacia-stal wordt toegevoegd. Wat de Sandero gaat kosten, is nog niet bekend. Volgens Renault wordt het in ieder geval een 'grote auto voor de prijs van een kleine'.
De Sandero krijgt in Brazilie drie jaar garantie mee. Het is niet bekend hoe dat voor andere landen is geregeld.
De Sandero meet 4.02 meter en heeft een bagageruimte van 320 liter. In Argentinië is de Sandero met zowel benzine- als dieselmotor verkrijgbaar. Daar wordt de Sandero geleverd met een 1.6 16V-motor en met de zuinige en schone 1.5 dCi.
In Brazilië wordt de focus vooral gelegd op FlexFuel-motoren die op biobrandstoffen lopen. In dat land krijgt de Sandero dezelfde 1.0 16V en 1.6 16V FlexFuel benzinemotoren die momenteel de Clio en de Logan aandrijven. Verder is ook de 1.6 8V Flexfuel beschikbaar.

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.