Renault Kaptur gepresenteerd

Russische Captur XL met extra houvast

Renault Kaptur
Renault KapturRenault KapturRenault KapturRenault KapturRenault KapturRenault KapturRenault KapturRenault KapturRenault KapturRenault KapturRenault KapturRenault KapturRenault Kaptur
In Rusland kun je op de prijslijst van Renault lang zoeken naar de Captur. In plaats daarvan krijgen de Russen van Renault deze nieuweling: de Kaptur.

Eerder deze maand warmde Renault met een teaser al op voor de lancering van de 'Kaptur', ogenschijnlijk een aangepaste versie van de auto die wij hier als Captur kennen.

In Rusland bestaat het Renault-aanbod tot op heden uit de Logan, Sandero en de Duster. Drie Dacia-modellen. Daar wordt met deze Kaptur een echte Renault aan toegevoegd. Renault verklaart de keuze voor de -K als beginletter als volgt: "[...] de K onderstreept de 'Russian touch' van het nieuwe model." Ook zou de letter K "geassocieerd worden met het karakter van de auto."

De wielbasis van de Kaptur meet 2,67 meter (2.674 mm) en is daarmee 6,8 centimeter langer dan die van de Captur. Toevalligerwijs meet de wielbasis van de Dacia Duster 2.673 mm. Het is dan ook niet ondenkbaar dat de Kaptur zijn genen met de Duster deelt. De grootste troef van de Kaptur is zijn standaard aanwezige vierwielaandrijving.

Daarbij is de Kaptur ten opzichte van onze Captur eveneens voorzien van aangepast bumperwerk én nieuwe lichtunits aan de achterzijde. Het is niet ondenkbaar dat dergelijke designelementen op termijn terug zullen keren op een gefacelifte Captur. De bodemvrijheid bedraagt 20,4 centimeter, een Duster schopt het tot 21 centimeter. De bagageruimte meet 387 liter en met de bank plat is zo'n 1.200 liter aan spul mee te zeulen. Het interieur komt weer overeen met het binnenste van de Captur.

Deze zomer gaat de Kaptur in de Russische verkoop. Hij zal er eveneens geproduceerd worden.

PRIVATE LEASE Renault Captur

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (42)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.