AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
'Project Better Place naar Denemarken'
Hoe Project Better Place het in Israël gaat doen, is nog even afwachten. De initiatiefnemers van het 'groene' mobiliteitsinitiatief hebben echter alweer een nieuw land op de korrel: Denemarken.
Er zijn enkele aanwijzingen dat de interesse van beide kanten serieus is. Zo waren bij de presentatie van het project in Israël twee ambassadeurs aanwezig: de Franse (Renault is een belangrijke deelnemers aan het project) én de Deense. Bovendien noemde intiatiefnemer Shai Agassi Denemarken laatst een 'ideale locatie voor Project Better Place'.
Project Better Place is een totaalpakket voor elektrische mobiliteit. Renault-Nissan heeft in Jeruzalem een intentieverklaring getekend waarin het concern toezegt zorg te dragen voor de ontwikkeling van de elektrische auto's. De auto's krijgen een aandrijflijn met lithium-ion-accu's die prestaties leveren die grofweg vergelijkbaar zijn met een 1,6-liter benzinemotor, een populaire motorisering in auto's als de Ford Focus en Opel Astra. De auto's zijn 100 procent elektrisch, waardoor Renault-Nissan spreekt van een zero-emission-vehicle.
De eerste auto's moeten in 2011 op het Israëlische wegennet verschijnen. De plaatselijke regering heeft toegezegd tot 2019 subsidie toe te kennen aan de kopers van elektrische auto's. De kopers kunnen een 'energieabonnement' afsluiten, dat vergelijkbaar is met een abonnement voor de mobiele telefoon. Wanneer het project Denemarken eventueel aandoet, is nog niet bekend.
Project Better Place is een totaalpakket voor elektrische mobiliteit. Renault-Nissan heeft in Jeruzalem een intentieverklaring getekend waarin het concern toezegt zorg te dragen voor de ontwikkeling van de elektrische auto's. De auto's krijgen een aandrijflijn met lithium-ion-accu's die prestaties leveren die grofweg vergelijkbaar zijn met een 1,6-liter benzinemotor, een populaire motorisering in auto's als de Ford Focus en Opel Astra. De auto's zijn 100 procent elektrisch, waardoor Renault-Nissan spreekt van een zero-emission-vehicle.
De eerste auto's moeten in 2011 op het Israëlische wegennet verschijnen. De plaatselijke regering heeft toegezegd tot 2019 subsidie toe te kennen aan de kopers van elektrische auto's. De kopers kunnen een 'energieabonnement' afsluiten, dat vergelijkbaar is met een abonnement voor de mobiele telefoon. Wanneer het project Denemarken eventueel aandoet, is nog niet bekend.
Plaats een reactie