AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Porsche Carrera GT opgepompt
De productie van de Porsche Carrera GT is inmiddels gestopt en met zijn 612 pk is het bepaald geen armoedzaaier. Toch weet tuner Gemballa 'm nog een beetje meer op te pompen.
De productie van de Porsche Carrera GT is inmiddels gestopt en met zijn 612 pk is het bepaald geen armoedzaaier. Toch weet tuner Gemballa 'm nog een beetje meer op te pompen.
Voor een Arabische klant heeft Gemballa de Mirage WP Black Edition gebouwd. Voor de Porsche Carrera GT is daarvoor een uitgebreide bodykit ontwikkeld, is er een volgens de tuner nóg betere wielophanging en zijn de keramische remmen aangepast. De 19 inch wielen zijn gebleven maar de bandenmaat is bij deze creatie 265/35 aan de voorzijde en 335/30 aan de achterzijde.
Bij de 612 pk sterke V10 is het uitlaatsysteem en de luchtinlaat van de motor aangepast. Daarmee is een vermogen bereikt van 650 pk. De afgelopen jaren, toen de Carrera GT werd gebouwd, gingen al geruchten dat Gemballa met dit model aan de gang ging. Er werd toen gesproken over vermogens van 750 of zelfs 1.000 pk die met behulp van turbo's of compressors zouden worden bereikt. Dat is kennelijk niet gelukt – Gemballa heeft de techniek goeddeels ongemoeid gelaten.
In het interieur van de auto van deze Arabische klant overheerst zwart alcantara en rood leder. Verder is riant gebruikgemaakt van aluminium en koolstofvezel accenten. In Duitsland kost deze auto 700.000 euro wat neerkomt op een Nederlandse prijs van zo'n 920.000 euro. Een standaard Carrera GT stond in de prijslijst voor 646.605 euro.
Plaats een reactie