Porsche 918 bewijst zich in Lapland

Porsche 918 gespot
Porsche 918 gespotPorsche 918 gespotPorsche 918 gespotPorsche 918 gespotPorsche 918 gespotPorsche 918 gespotPorsche 918 gespotPorsche 918 gespot
Leuk en aardig, snelle rondjes op de Nordschleife, maar juist voor alle accu's in een geavanceerde plug-in hybride als de Porsche 918 zijn ook koudetests belangrijk. Porsche snapt dit en heeft de auto meegenomen naar Lapland.

Onze spionagefotografen kwamen twee prototypes tegen in de bittere kou van de poolcirkel. Eén prototype had een grote achterspoiler, de andere moest het zonder stellen. Het lijkt er dus op dat Porsche nog niet zeker weet of de 918 nu een achterspoiler gaat krijgen of niet.

De 918 wordt een plug-in hybride met een gecombineerd vermogen van 770 pk. De aandrijflijn omvat een V8 met 500 pk en twee elektromotoren. Eentje daarvan drijft de voorwielen aan, de andere is er voor de achterwielen. Ondanks het flinke vermogen is het gemiddeld verbruik van de plug-in hybride slechts 3,0 liter per 100 kilometer, belooft Porsche.

De Porsche 918 debuteert later dit jaar in z'n definitieve gedaante, waarschijnlijk op de IAA in Frankfurt in het najaar. Nog dit jaar moet de auto op de markt komen.

Lezersreacties (24)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.