Porsche 911 deels elektrisch onderweg
911 Turbo E-Hybrid?
Een Porsche 911 met elektrische aandrijving is zo ongeveer vloeken in de kerk. Het gaat nog niet zover dat de boxermotor helemaal het veld ruimt, maar dit exemplaar heeft er al wel een elektromotor bij.
Op het oog lijkt hier een normale Porsche 911 Turbo over de Nürburgring te zoeven, maar niets is minder waar. Een sticker op de voorruit verraadt namelijk dat deze 911 elektrokracht aan boord heeft. Dat is niet helemaal een verrassing, aangezien Porsche al langer openlijk flirt met het idee om de 911 ook elektrische ondersteuning te geven. Niet alleen werd er door CEO Oliver Blume al eens gewezen op de komst van hybridekracht naar de 911, ook was er bijvoorbeeld 11 jaar geleden al de hybride 911 GT3 R. 911-opperhoofd Frank-Steffen Walliser is minder fan van hybride aandrijving voor de 911, al gaf hij vorig jaar wel aan dat het eventueel toch handig kan zijn. Nu lijkt het dus werkelijk te gaan gebeuren.
Dat het zo te zien op deze spionagefoto's om een 911 Turbo gaat, voedt de geruchten dat de eerste voor het brede publiek bestemde hybride 911 naar de naam 911 Turbo E-Hybrid luistert. Geen mild-hybride maar een volwaardige hybride. Dat voegt uiteraard het nodige gewicht toe, al gaan we ervan uit dat Porsche dat met een flink hoger vermogen dan bij de reguliere Turbo wel meer dan goedmaakt. De 580 pk van de reguliere 911 Turbo wordt ongetwijfeld flink overtroffen en ook de Turbo S met z'n 650 pk moet waarschijnlijk het onderspit delven. We zijn benieuwd.
Signalement
Merk | Porsche |
---|---|
Model | 911 Turbo Coupé |
Carrosserie | 2-deurs, coupé |
Transmissie | 8 versnellingen, automaat met dubbele koppeling |
Aandrijving | 4wd |
Prijs | € 284.986 |
Specificaties
Brandstof | benzine |
Motor | 6-cil. boxer |
Cilinderinhoud | 3.745 cc |
Maximaal vermogen | 427 kW / 580 pk bij 6.500 tpm |
Maximaal koppel | 750 Nm bij 2.250 tpm |
Inhoud brandstoftank | 67 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.535 mm / 1.900 mm / 1.303 mm |
Wielbasis | 2.450 mm |
Massa leeg | 1.615 kg |
Laadvermogen | 405 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 0 kg / 0 kg |
Banden voor | 255/35ZR20Prijzen |
Banden achter | 315/30ZR21Prijzen |
Topsnelheid | 320 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 2,8 s |
Brandstofverbruik | 12,0 l/100km |
CO2-uitstoot (WLTP) | 271 g/km |
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Porsche's nooit gekomen MPV vanbinnen

Porsche Macan vernieuwd

Test Porsche 911 Carrera T - lichter, luider, leuker

Porsche 911 ST wordt GT3 Touring met minder

Designreview Porsche 911 Dakar: ‘Veel te beduusd, Porsche heeft verloren van aftermarket aanbieders’

Porsche 911 Turbo met nieuw achterste gespot
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (29) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.