Plug-in hybride sedan Lynk & Co 07 misschien tóch naar Europa

Succesverlenger?

Lynk Co 07
Lynk Co 07Lynk Co 07Lynk Co 07Lynk Co 07Lynk Co 07Lynk Co 07Lynk Co 07Lynk Co 07Lynk Co 07Lynk Co 07Lynk Co 07Lynk Co 07Lynk Co 07Lynk Co 07Lynk Co 07Lynk Co 07Lynk Co 07Lynk Co 07Lynk Co 07Lynk & Co 07 patentLynk & Co 07 patentLynk & Co 07 patentLynk & Co 07 patentLynk & Co 07 patentLynk & Co 07 patentLynk & Co 07 patent

De plug-in hybride Lynk & Co 01 is nog altijd het enige model dat het merk van het Chinese Geely in Europa aanbiedt. Er zit een volledig elektrische Lynk & Co in het vat, maar misschien komt er ook wel een tweede stekkerhybride onze kant op: deze Lynk & Co 07.

Het Chinese Geely spreidt zijn elektrische kennis en kunde over heel wat merken uit: van Volvo tot Lotus en van Polestar tot Zeekr. En Lynk & Co? Dat heeft nog altijd geen volledig elektrisch model in zijn leveringsgamma, ook niet in zijn thuisland. Heeft Lynk & Co dan helemaal geen EV-ambities? Zeker wel. Het is momenteel de gemoederen aan het opwarmen voor de komst van de Zero, een flinke elektrische sedan die de eerste EV van het merk wordt. Of die ook naar Europa komt, is nog niet helder. Wél weten we dat Lynk & Co dit jaar nog een elektrisch model in Europa op de markt wil brengen. Het merk heeft verder vooral heel veel plug-in hybrides in het gamma. Zo levert het stekkerversies van de hier niet leverbare 01, 03, 05, 06, 08 én van de op de Volvo XC90 gebaseerde 09. Kort geleden voegde Lynk & Co de 07 aan zijn Chinese leveringsgamma toe, een plug-in hybride sedan. Die Lynk & Co 07 komt misschien wel naar Europa.

Lynk & Co 07 op in Europa geregistreerd patentbeeld.

Kort nadat Lynk & Co de eerste platen van een ingepakte 07 vrijgaf, dook AutoWeek zowel afbeeldingen als de eerste concrete informatie over de plug-in hybride sedan op uit de database van Chinese ministerie van Industrie en Informatie Technologie. Inmiddels is de auto in vol ornaat getoond. Waarom we vermoeden dat de 07 zomaar toch Europees asfalt onder zijn wielen krijgt? Welnu: we hebben in Europa geregistreerde patenttekeningen gevonden in de database van het Europese patentbureau. Dat is geen glashard bewijs, maar het geeft in elk geval aan dat Lynk & Co met de gedachte speelt. Daarbij zou het gezien de toenemende vraag naar hybride modellen en de inzakkende vraag naar EV's ook geen gek idee zijn, zéker niet als je naar het succes van de 01 kijkt.

Lekker languit: ook dát kan in de 07.

De Lynk & Co 07 is een 4,83 meter lange sedan met een wielbasis van 2,84 meter. Het maakt hem iets groter dan pak hem beet een BMW 3-serie of Mercedes-Benz C-klasse. De 07 heeft een 1,5 liter viercilinder turbomotor die samenwerkt met een elektromotor. Het systeemvermogen bedraagt 381 pk en 615 Nm. Daarmee bereikt de plug-in vanuit stilstand in 6,5 tellen een snelheid van 100 km/h. Het elektrisch bereik bedraagt – volgens de Chinese CLTC-methode – 126 kilometer, mogelijk gemaakt door een 19 kWh LFP-accu. Meer dan bruikbaar dus, ook als dat bereik volgens de WLTP-cijfers een stuk lager uitvalt.

Lezersreacties (19)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.