AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Peugeot 508 op z'n Komoos
54
Het design van de Concept 5 by Peugeot kreeg op de Autosalon van Genève de handen van pers en publiek op elkaar. Toch kiest Peugeot ervoor om de productieversie van de auto, de 508, onder een forse vuilniszak te laten rijden.
AutoWeek-lezer Arnoud Roeloffs trof deze gecamoufleerde auto inclusief aanhanger tijdens z'n vakantie in Frankrijk aan. De komende tijd zullen we 'm ongetwijfeld vaker te zien krijgen, want Peugeot onthult de 508 op de Autosalon van Parijs (oktober). De productieauto komt in het eerste kwartaal van 2011 op de markt.
De 508 wordt een enorme stap vooruit ten opzichte van de 407, die hij vervangt. Allereerst is er het fraaie design, dat veel weg heeft van de Concept 5 by Peugeot. Er zijn nieuwe VTi- en THP-motoren, die de oude viercilinders van nu vervangen. Echt nieuw zijn de e-Hdi turbodiesels. Die profiteren van een start-/stopsysteem dat het verbruik en dus ook de CO2-uitstoot drukt.
In 2012 komt er ook een dieselhybride met Peugeots Hybrid4 systeem. Bij deze aandrijflijn drijft de turbodiesel de voorwielen aan. Een elektromotor stuurt z'n kracht juist naar de achterwielen. Dat gebeurt bijvoorbeeld als de auto grip verliest. De concept-car profiteerde al van zo'n aandrijflijn.
De 508 wordt een enorme stap vooruit ten opzichte van de 407, die hij vervangt. Allereerst is er het fraaie design, dat veel weg heeft van de Concept 5 by Peugeot. Er zijn nieuwe VTi- en THP-motoren, die de oude viercilinders van nu vervangen. Echt nieuw zijn de e-Hdi turbodiesels. Die profiteren van een start-/stopsysteem dat het verbruik en dus ook de CO2-uitstoot drukt.
In 2012 komt er ook een dieselhybride met Peugeots Hybrid4 systeem. Bij deze aandrijflijn drijft de turbodiesel de voorwielen aan. Een elektromotor stuurt z'n kracht juist naar de achterwielen. Dat gebeurt bijvoorbeeld als de auto grip verliest. De concept-car profiteerde al van zo'n aandrijflijn.
In die auto ligt een 163 pk sterke HDi met een cilinderinhoud van 2,0 liter. Deze krijgt hulp van een elektromotor. Die bevindt zich onder de vloer van de kofferbak en heeft een vermogen van 37 pk. Het gemiddeld verbruik is 3,8 liter per 100 kilometer en de CO2-uitstoot ligt op 99 gram per kilometer. De Concept 5 by Peugeot kan bovendien ook geheel elektrisch rijden. Naar alle waarschijnlijkheid kan de productie-508 dat ook op zeer lage snelheden.
PRIVATE LEASE Peugeot 508
Had je deze auto's al gezien?

Peugeot 508 SW Allure 1.6 PHEV 180pk Automaat PDC + 360° CAMERA | ADAPT. CRUISE | 17''LM | DODE HOEK | STANDKACHEL | DAB
- 2023
- 10.898 km
€ 34.995

Peugeot 508 SW 1.6 THP Blue Lease Executive
- 2011
- 237.512 km
€ 4.950

Peugeot 508 1.6 HYbrid Allure Pack Business | Adaptive cruise | Camera | Carplay | Full LED | Navigatie | Keyless | Half leder | Parkeerhulp | PHEV
- 2022
- 165.413 km
€ 17.900
Lees ook
Nieuws
Peugeot 508 verdwijnt in mei, nu in de aanbieding
Op Zoek Naar
Lekker veel auto voor €10.000: dikke middenklasser van Kia of liever een Opel of Peugeot?
Achtergrond
SUV of stationwagon: Peugeot 3008 SUV versus 508 SW
Nieuws
Peugeot 508: leveringsgamma nóg verder uitgekleed
Nieuws