AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Peugeot 407 race-concept
1
Naast de nieuwe 407-reeks heeft Peugeot volgende week nog een verrassing in petto. Op de Salon wordt dan deze 407 Silhouette onthuld.
Naast de nieuwe 407-reeks heeft Peugeot volgende week nog een verrassing in petto. Op de Salon wordt dan deze 407 Silhouette onthuld.
De nieuwe 407 en 407 SW zijn in Genève voor het eerst voor het grote publiek in het 'echt' te bekijken. Als smaakmaker toont Peugeot ook de Silhouette, een soort ultieme sportsedan. In tegenstelling tot de gewone 407 heeft de Silhouette slechts twee portieren en twee zitplaatsen. Met een lengte van 4,67 m en een breedte van 1,90 m is de Silhouette iets groter dan de standaard-407.
Op het dak zijn twee luchtinlaten die koellucht innemen voor de achterin geplaatste zescilinder motor. De 3,0-liter V6 is opgevoerd tot ongeveer 320 pk. Een topsnelheid of acceleratiecijfers worden niet opgegeven.
De vering is over vier centimeter in hoogte verstelbaar waardoor de auto direct geschikt gemaakt kan worden voor gebruik op het circuit. Om gewicht te besparen is de hele carrosserie uit glasvezel opgetrokken. In het interieur is een sober digitaal racedashboard gemonteerd. Verder zien we daar speciale kuipstoelen, een rolbeugel en een sequentieel schakelende versnellingsbak.
De auto lijkt zo klaar voor een toerwagenkampioenschap. Of Peugeot ook daadwerkelijk raceplannen heeft met de auto is nog niet duidelijk.
De nieuwe 407 en 407 SW zijn in Genève voor het eerst voor het grote publiek in het 'echt' te bekijken. Als smaakmaker toont Peugeot ook de Silhouette, een soort ultieme sportsedan. In tegenstelling tot de gewone 407 heeft de Silhouette slechts twee portieren en twee zitplaatsen. Met een lengte van 4,67 m en een breedte van 1,90 m is de Silhouette iets groter dan de standaard-407.
Op het dak zijn twee luchtinlaten die koellucht innemen voor de achterin geplaatste zescilinder motor. De 3,0-liter V6 is opgevoerd tot ongeveer 320 pk. Een topsnelheid of acceleratiecijfers worden niet opgegeven.
De vering is over vier centimeter in hoogte verstelbaar waardoor de auto direct geschikt gemaakt kan worden voor gebruik op het circuit. Om gewicht te besparen is de hele carrosserie uit glasvezel opgetrokken. In het interieur is een sober digitaal racedashboard gemonteerd. Verder zien we daar speciale kuipstoelen, een rolbeugel en een sequentieel schakelende versnellingsbak.
De auto lijkt zo klaar voor een toerwagenkampioenschap. Of Peugeot ook daadwerkelijk raceplannen heeft met de auto is nog niet duidelijk.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Achtergrond
Wennen aan de Peugeot 408? De 407 SW was ook meer cross-over dan break!
20 jaar terug
Peugeot 407 bijna 20 jaar, enorme haaienbek zou familiegezicht worden
Op Zoek Naar