Pajero Evolution 2+2 in Genève

Mitsubishi Pajero Evolution
Al eerder toonde Mitsubishi de Pajero Evolution, maar in Genève komt daarvan een nieuwe versie: de 2+2. Behalve deze Pajero concept car, zijn er nog drie andere concepts die voor 't eerst in Europa te zien zijn.

Al eerder toonde Mitsubishi de Pajero Evolution, maar in Genève komt daarvan een nieuwe versie: de 2+2. Behalve deze Pajero concept car, zijn er nog drie andere concepts die voor 't eerst in Europa te zien zijn.

Tekst Henny Hemmes

Vorig jaar debuteerde de Mitsubishi Pajero Evolution op de IAA in Frankfurt. De Japanners hebben het ontwerp van de tweezitter nu omgetoverd in een vierpersoons sport utility vehicle. We weten natuurlijk niet hoeveel ruimte er op de achterbank zit en beloven u dat we in Genève dat zullen uitproberen! De zeer sportief ogende Evolution 2+2 heeft een 4,7-liter V8 onder de kap en beschikt over de nieuwste Mitsubishi-techniek in de vorm van Super Select 4WD, AYC (Active Yaw Control) en ACD (Active Centre Differential).
De Pajero Evolution 2+2 heeft een lengte van 4,42 m, breedte van 1,98 m en een hoogte van 1,73. Zijn wielbasis meet 1,78 m.

De andere drie concepts zijn de CZ2, de CZ3 Tarmac en de SUP Cabriolet, die alle vier beschikken over innovatieve motoren. De CZ3 Tarmac en de SUP Cabriolet hebben beide doorontwikkelde versies van GDI-techniek onder de kap. In de CZ3 Tarmac is dat een 1,5-liter turbomotor met tussenkoeler en in de SUP Cabrio een GDI-ISA motor, die behalve de directe benzine-injectie ook een systeem heeft dat de motor uitschakelt als er wordt gestopt voor bij voorbeeld rood licht.

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.